Beste lezers, ik speel al jaren met plezier muziek vanaf mijn QNAP-server over de Play-5's en mijn hifi-installatie met de Connect. Maar nu is zowel mijn externe muziekbibliotheek in Sonos verdwenen, en kan ik deze niet meer toevoegen op mijn Asus Zenbook met Windows 10. Ben al uren bezig, en heb alle standaard zaken al gecheckt;
- Foutmelding: “sonos kan de muziekmap niet toevoegen. Controleer of het pad naar de map, de gebruikersnaam en het wachtwoord juist zijn. Reden: toegang tot de gedeelde map “\\QNAPSTS451\Music\itunes geweigerd”
- De firewall Bitdefender gecheckt dat Sonos nog steeds er door kan.
- De netwerk status is op privé en delen aan.
- Nota bene voor de zekerheid SAMBA 1 protocol weer opgegraven en geactiveerd in windows 10 - regel dit nou eens Sonos :(
- De server map met muziek is bereikbaar voor mijn laptop via itunes; de itunes bibliotheek en muziek staan beiden op de QNAP ivm de omvang (45K nummers). Kan browsen met windows verkenner en afspelen via itunes.
- Met mijn server admin account en een al eerder apart gecreëerde sonos account op de server geprobeerd in te loggen, lukt beide niet, zelfde foutmelding.
- Admin account is beschermd met 2-traps verificatie wat mogelijk een probleem is voor toegang, maar de gebruiker sonos-account met alleen toegang tot de muziekmap niet.
Advies is welkom!