Skip to main content
Vraag

Geluid delen nieuwe Sonos Ace Ultra met Sonos Arc Ultra

• September 2, 2026
  • 5 reacties
  • 23 Bekeken

Ik heb een Sonos Arc Ultra en overweeg de nieuwe Sonos Ace Ultra aan te schaffen.

Het probleem met de ‘oude’ Ace is dat het geluid van Arc Ultra wordt uitgeschakeld als je op de Ace (via swap) naar b.v. het TV geluid wilt luisteren.

Ik heb een gehoorprobleem en wil het geluid via de Ace luisteren en mijn vrouw gewoon via de Arc Ultra.

Is al bekend of dat via de Ace Ultra wel mogelijk is?

5 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • September 2, 2026

Wanneer ik de beschrijving goed heb begrepen dan is daar (nog) geen sprake van. De nieuwe functie is dat je geluid direct van speaker naar ace kunt verplaatsen. Wat daar echt het nut van is ontgaat mij op dit moment. Je kunt dan door je huis lopen en het geluid overzetten van speaker op koptelefoon en visaversa . Waarom zou je dat willen?

• Auteur
  • Junior
  • September 2, 2026

Inderdaad heeft dat ook volgens mij toegevoegde waarde….. wel de functie die ik aan de orde stel, meerdere gebruikers hebben daarom eerder gevraagd. Vreemd dat daaraan niet wordt gewerkt door de softwareontwikkelaars.

• Auteur
  • Junior
  • September 2, 2026

Ik bedoel natuurlijk GEEN toegevoegde waarde.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • September 2, 2026

Misschien wordt er wel aan gewerkt maar is het lastig. Misschien begrijpen we het ook nog wel niet goed en werkt het wel. 
Tijd zal het leren wanneer er reviews komen. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • September 2, 2026

Hier vond ik wat meer info, het is dus inderdaad het verplaatsen van het geluid. De speaker gaat uit.

https://support.sonos.com/en-us/article/set-up-headphone-linking