Vraag

Eerste indruk van Sonos Ace

  • 5 June 2024
  • 1 reactie
  • 141 Bekeken

Ik gebruik Ace nu een paar uur. 

 

Eerste indruk:

  • Set-up was eenvoudig
  • Geluid uitstekend, inclusief de bas
  • Draagcomfort super
  • Kwaliteit goed, maar niet perfect (één oorschelp niet netjes afgewerkt, volumeregelaar loopt soms iets vast)
  • Batterijlevensduur - voor zover ik kan beoordelen na een paar uur - is goed.
  • Overschakelen naar de soundbar werkt gemakkelijk
  • Noise Cancelling modus geweldig. Aware modus niet, ik hoor ruisen.
  • Signaaltonen bij het schakelen van de noise cancelling modus zijn niet verschillend genoeg, zodat je bij het schakelen niet weet in welke modus je zit
  • Harder/zachter/pauze is vaker nodig dan schakelen tussen de ruisonderdrukkende modus, dus de omgekeerde volgorde van de twee rechterknoppen was beter geweest.
  • De Headtracking-modus is geweldig. Maar kan vervelend zijn als je rondloopt, dus een knop om het aan/uit te zetten zou handig zijn. Misschien kan een update dit mogelijk maken via de knop voor ruisonderdrukking?
  • Prijs is ook prima als je gebruik maakt van de 15% upgradebonus voor bestaande klanten
  • De enige reden waarom ik de hoofdtelefoon waarschijnlijk niet zal houden is de werking van de app. Ik dacht dat ik een nummer kon zoeken in de Sonos app en dan kon beslissen of ik het wil afspelen via mijn Sonos speakers of via de hoofdtelefoon. Helaas werkt dat niet, ik moet overschakelen naar Apple Music, opnieuw zoeken naar het nummer en het afspelen via Bluetooth. Komt er nog iets, @Sonos?
  • Maar de integratie via iPhone en horloge via Bluetooth is uitstekend.

1 Reactie

Ik kan niet anders zeggen dan heel goed uitgelegd en onderbouwd.

Wat ik een heel groot minpunt vind is dat de sonos headset net zo goed een Sony had kunnen zijn, doordat de headset niet volledig geïntegreerd is in het sonos systeem zoals alle overige hardware.

Verder zijn geld prima waard en kleine verbeteringen waarschijnlijk oplosbaar door aanpassingen software.

Zoals de ruis bij aware modus.

Groet,

RL

 

Reageer