Skip to main content
Vraag

2 hoofdtelefoons

• November 27, 2025
  • 74 reacties
  • 445 Bekeken

Toon eerste bericht

74 Reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • November 30, 2025

Haha, ik ben nog nooit iemand tegengekomen die 2 Aces heeft. Dat zegt niet heel veel dus. 
Klein advies wanneer je het toch wilt doorzetten:

Maak er een apart topic van want het hele verhaal hierboven zorgt voor ontzettend veel ruis en maakt het voor niemand duidelijk.

Jij wel ?... Niet dus. Ok ik laat het even bezinken. Wie interesse heeft in het hele verhaal, laat het het maar weten . Indien niet laat maar en zoek het zelf uit.🤦‍♂️

106rallye
  • November 30, 2025

Ook ik heb nog geen verhalen van mensen gezien met met twee Aces. Jouw ervaring zou anderen dus inderdaad kunnen helpen. Bij jou speelt echter ook de omstandigheid mee dat je twee accounts gebruikt(e). Dat maakt je ervaring mogelijk minder representatief.

Het lijkt er wel op dat je het account van je echtgenote nu wel zou kunnen opzeggen. Maar laten bestaan is misschien iets zekerder. Ik zou overigens maandag even bellen in plaats van zoiets persoonlijks via de chat proberen te regelen.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • November 30, 2025

@106rallye Dat is dus precies het probleem wat ik met het hele verhaal heb. Steeds weer werd er, vanuit verschillende kanten, gewezen op de dubbele accounts. Op mijn vraag/opmerking om alles vanuit één telefoon te installeren/benaderen is nooit een reactie gekomen. Topicstarter is steeds in zijn eigen verhaal blijven hangen.

Dit is ook waarom ik niet verwacht dat een nieuwe uitleg hoe het uiteindelijk wel is gelukt tot enige hulp kan leiden. Topicstarter snapt zelf niet hoe eea ineens wel goed is gekomen op de telefoon van zijn vrouw. Plots stonden zijn gegevens daar.

Dit is zijn letterlijke tekst

”Het zit zo: na een reset van de Ace moet je een account invullen. Bij mijn gsm was dat mijn acount.  Bij mijn vrouw was dat haar account.  Maar als je later in de app gaat kijken staat daar enkel mijn account in. Zowel bij mij als bij haar. Daar zal wel een plausibele uitleg voor zijn , ..”

Maar natuurlijk, hij moet zelf weten of hij een handleiding, over hoe het moet, hier gaat plaatsen. Ik houd echter mijn hart vast over de duidelijkheid daarvan. Vandaar mijn goed bedoelde advies om daar maar vanaf te zien.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • November 30, 2025

Ook ik heb nog geen verhalen van mensen gezien met met twee Aces. Jouw ervaring zou anderen dus inderdaad kunnen helpen. Bij jou speelt echter ook de omstandigheid mee dat je twee accounts gebruikt(e). Dat maakt je ervaring mogelijk minder representatief.

Het lijkt er wel op dat je het account van je echtgenote nu wel zou kunnen opzeggen. Maar laten bestaan is misschien iets zekerder. Ik zou overigens maandag even bellen in plaats van zoiets persoonlijks via de chat proberen te regelen.

Ik zal het nog eenmaal zeggen: bij het na een reset configureren van koptefoon 1 en gebruik van gsm 1 zal gevraagd worden in te loggen dat is het gmail adres van gsm 1(Wordt automatisch aangegeven.) Bij koptelefoon 2 en gsm 2 gebeurd dat ook, dus met gmail van de 2de gsm dus niet hetzelfde.  Bij controle van de app zal het email adres van gsm 1 ook op  gsm 2 staan . 

Eenvoudiger kan ik het niet vertellen, het is niet anders.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • November 30, 2025

Succes

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • December 1, 2025

Nog eenmaal, een beknopt relaas over het koppelen van  2 Aces.:

Ten 1st, verbind de eerste koptelefoon: zorg dat de nieuwste updates gebeuren, kijk goed rond in de mogelijkheden van de app. Doe dat ook met de 2de Ace.

Ten 2de: gooi alles er terug af. Reset de beide Aces. Verwijder de Aces in Bluetooth . Verwijder de apps in beide gsms.

Ten 3de. Laad de apps in de beide gsms.

Begin met Ace 1 en gsm 1,  start de Ace op en verbind met de koptelefoon, je zal een een draaiende koptelefoon zien.

Je gmail Account te zien zijn , verbind daar mee.

Op een geven moment zal je moeten verbinden met je Arc soundbar.  Je zal dan zien dat de Ace vebonden is.

Heel belangrijk nu :zoek in app naar de Ace en  maak Multipoint actief, draag detectie zou ik niet actief maken. EQ instellen .

Deze instellingen zal je later niet meer kunnen veranderen wegens zogezegd niet verbonden. Maar ze werken wel. Dit gebeurd tijdens een volgende opstart of na gebruik. Raadsel...

Ace 2 en gsm 2. Alles hetzelfde maar inloggen met gmail van je vrouw, partner of kind..

Nu zou het moeten werken .

Bij nazicht in de app zijn beide verbonden met hetzelfde account. 

De beide koptefoons zijn nu onafhankelijk te gebruiken.

Dit alles met schade en schande en met vallen en opstaan ondervonden. Ik denk dat er in de app bugs zitten of is mijn al oude gsm niet zo compatibel. 

Succes , dit was zowat de laatste bijdrage van mij. Het kan zijn dat het anders  kan , ik weet het niet..

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • December 1, 2025

En toch is dit niet zoals het hoort! En je zegt nu dat je een oudere telefoon gebruikt misschien ondersteunt hij niet eens alles 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • December 1, 2025

En toch is dit niet zoals het hoort! En je zegt nu dat je een oudere telefoon gebruikt misschien ondersteunt hij niet eens alles 

Zou kunnen. Ik blijf er nu af. Mijn vrouw en ik zijn tevreden met de kwaliteit en de onverwachte mogelijkheden van de Ace 👍

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • December 1, 2025

Zoals te verwachten viel een niet bruikbare “handleiding”. Alleen het begin van het verhaal al, eerst installeren en dan weer verwijderen. Kom op zeg.

Ja natuurlijk heeft hij dat moeten doen omdat de installatie tot op dat moment mislukt was door het gebruik van meerdere accounts (naar mijn verwachting).  Alles moet op één account geïnstalleerd worden omdat er maar 1 configuratie is.
Ook de opmerking over “niet zo compatibel” is er een waar je niets mee kunt. Het is wel of niet compatibel en dat staat keurig beschreven bij Sonos. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • December 1, 2025

Zoals te verwachten viel een niet bruikbare “handleiding”. Alleen het begin van het verhaal al, eerst installeren en dan weer verwijderen. Kom op zeg.

Ja natuurlijk heeft hij dat moeten doen omdat de installatie tot op dat moment mislukt was door het gebruik van meerdere accounts (naar mijn verwachting).  Alles moet op één account geïnstalleerd worden omdat er maar 1 configuratie is.
Ook de opmerking over “niet zo compatibel” is er een waar je niets mee kunt. Het is wel of niet compatibel en dat staat keurig beschreven bij Sonos. 

Wij hebben de A7 van Samsung. Die tip van alles eraf gooien komt van telefoon sessie. Die kon er ook niet aan uit. 

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • December 1, 2025

Wij hebben de A7 van Samsung. Die tip van alles eraf gooien komt van telefoon sessie. Die kon er ook niet aan uit. 

Die telefoons worden al heel lang niet meer ondersteund 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • December 1, 2025

Het gaat niet om de telefoon maar om de Android versie. Maar die is natuurlijk goed anders werkt het hoe dan ook niet.

De tip van het verwijderen was natuurlijk goed vanuit Sonos. Dit omdat men met een schone lei wilde beginnen. Voor een handleiding om 2 ace’s te installeren is dat natuurlijk niet nodig.

Dit is waarom ik ook heb aangegeven dat je beter geen “handleiding” kon maken, er is teveel onduidelijkheid. Goed dat het nu bij jullie werkt, maar je weet eigenlijk zelf niet waarom nu wel. Dat maakt het dus voor niemand helder.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • December 1, 2025

Tja, het werkt ondanks dat het een oudje is, ik ben er tevreden mee 🤷‍♂️

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • December 1, 2025

Wanneer deze A7 met Android 10 werkt dan zou het nog moeten werken. Met de nadruk op “nog”. Zal niet lang meer duren verwacht ik.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • December 1, 2025

Wanneer deze A7 met Android 10 werkt dan zou het nog moeten werken. Met de nadruk op “nog”. Zal niet lang meer duren verwacht ik.

Ach, ik ga niet elk jaar een nieuwe gsm kopen hè.  Ik kan er nog alles mee doen. Dit heeft er natuurlijk niets mee te maken, maar ik heb hier nog verschillende versies van Windows. Xp, 7 en ook nog windows 10. Ik kan u vertellen dat ze nog dagelijks in gebruik zijn en zonder problemen werken . Nu ga ik stoppen met antwoorden geven. Alleen als reacties krijg van mensen die 2Aces willen koppelen, antwoord ik nog ..toedeloe.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • December 1, 2025

Wat een zure reactie. Android 10 wordt nog ondersteund, het is alleen de laatste versie die Sonos nog ondersteund. Dit betekent dat het op een x-moment is afgelopen en dat moment zal niet heel ver zijn naar mijn verwachting. 
Je begon zelf over mogelijk niet helemaal compatibel en “oude telefoon”.

106rallye
  • December 2, 2025

Ik zal het nog eenmaal zeggen: bij het na een reset configureren van koptefoon 1 en gebruik van gsm 1 zal gevraagd worden in te loggen dat is het gmail adres van gsm 1(Wordt automatisch aangegeven.) Bij koptelefoon 2 en gsm 2 gebeurd dat ook, dus met gmail van de 2de gsm dus niet hetzelfde.  Bij controle van de app zal het email adres van gsm 1 ook op  gsm 2 staan . 

Alle waardering voor het stappenplan van Marcelvg; dit heeft voor hem gewerkt. Voor volgende gebruikers zou ik echt adviseren om gebruik te maken van één account.

Mark W
Forum|alt.badge.img+3
  • Sonos Medewerker
  • December 2, 2025

Hi ​@Marcelvg,

Welkom op de Sonos Community.

Ik zie dat je contact hebt opgenomen met onze support, en als ik alles (ook dit draadje) goed gelezen heb dan werkt alles nu goed. Fijn om te horen!

@Erooij , beetje mosterd na de maaltijd misschien, maar hierbij toch mijn reactie.

Misschien dat ​@Mark W eens kan reageren op dit draadje, waardoor er voor iedereen wat duidelijkheid kan ontstaan. 
​​​​

• kan het zijn dat Sonos dreigmails stuurt en de werking van iemands Sonos blokkeert?
  • klopt het dat Sonos aangeeft dat je er naar één Ace aangesloten kan worden aan een soundbar?
    • Simpel antwoord: nee. Je kan tot twee Sonos Aces aan één soundbar koppelen.

• ​​​​​​​enig vermoeden wat er misgaat bij topicstarter?

• Als ik alles goed heb teruggelezen, lijkt het erop dat de beide hoofdtelefoons aan verschillende Sonos-accounts waren gekoppeld, doordat ze beide afzonderlijk van elkaar, door twee verschillende telefoons, waren geïnstalleerd.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • December 2, 2025

@Mark W  Ik denk niet dat het mosterd na de maaltijd is. Je geeft precies aan wat diverse forumleden ook trachten uit te leggen, topicstarter blijft in zijn eigen verhaal hangen.

Ik reageer hier en daar misschien wat hard, maar dat is met de beste bedoelingen. Ik begrijp ook dat niet alles even simpel is en er zijn best regelmatig wat lastige beschrijvingen. Ook ben ik blij dat het voor ​@Marcelvg nu werkt maar voor hem en m.i. voor meerdere is het niet duidelijk wat hij wel of niet gedaan heeft. Dit is ook waarom ik hem adviseerde om geen “handleiding” hier op het forum te plaatsen omdat dat alleen maar voor meer verwarring kan zorgen. Wat mij betreft blijkt dat ook wel uit hetgeen hij, met de beste bedoelingen, beschreven heeft.

Dank voor je heldere reactie.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • December 2, 2025

Alle waardering voor het stappenplan van Marcelvg; dit heeft voor hem gewerkt. Voor volgende gebruikers zou ik echt adviseren om gebruik te maken van één account.

106rallye, ik was niet meer van plan te reageren , maar om een misverstand recht te zetten.: in de app staat op beide gsms mijn hotmail adres, dus één account, vriendelijke groeten.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • December 2, 2025

Wat bedoel je dan met deze zin?

”Ace 2 en gsm 2. Alles hetzelfde maar inloggen met gmail van je vrouw, partner of kind..”

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • December 2, 2025

Wat bedoel je dan met deze zin?

”Ace 2 en gsm 2. Alles hetzelfde maar inloggen met gmail van je vrouw, partner of kind..”

Bij configureren van de Ace met gsm 2 , het gmail adres gebruiken van je partner. Stond al ingevuld.  We hebben geprobeerd dat op email adres van gsm 1 te zetten, ik dus , en in te loggen.  Helaas dan gebeuren de vreemste dingen zoals iets afspelen op de gsm 2 die dan daar niet te horen is maar op gsm 2. Ik weet helaas niet wat de oorzaak is.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • December 2, 2025

Het wordt er wederom niet duidelijker op. “zoals iets afspelen op de gsm 2 die dan daar niet te horen is maar op gsm 2” ???? 
Ik denk dat het, zoals jezelf aangeeft, verstandig is om maar niet meer te reageren. Het blijft erg warrig.

Geniet gewoon lekker van de Sonos Aces zoals het nu is en ga eens nadenken over het vervangen van je telefoons. Mijn verwachting is dat Android 10 in de loop van volgend jaar niet meer ondersteund zal worden. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • December 2, 2025

Hi ​@Marcelvg,

Welkom op de Sonos Community.

Ik zie dat je contact hebt opgenomen met onze support, en als ik alles (ook dit draadje) goed gelezen heb dan werkt alles nu goed. Fijn om te horen!

@Erooij , beetje mosterd na de maaltijd misschien, maar hierbij toch mijn reactie.

Misschien dat ​@Mark W eens kan reageren op dit draadje, waardoor er voor iedereen wat duidelijkheid kan ontstaan. 
​​​​

• kan het zijn dat Sonos dreigmails stuurt en de werking van iemands Sonos blokkeert?
  • klopt het dat Sonos aangeeft dat je er naar één Ace aangesloten kan worden aan een soundbar?
    • Simpel antwoord: nee. Je kan tot twee Sonos Aces aan één soundbar koppelen.

• enig vermoeden wat er misgaat bij topicstarter?

• Als ik alles goed heb teruggelezen, lijkt het erop dat de beide hoofdtelefoons aan verschillende Sonos-accounts waren gekoppeld, doordat ze beide afzonderlijk van elkaar, door twee verschillende telefoons, waren geïnstalleerd.

Aan Marc W, na telefonisch contact is het account- verijderingsproces gestopt , bedankt hiervoor.