Skip to main content
Vraag

2 hoofdtelefoons

• November 27, 2025
  • 74 reacties
  • 445 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Kan men met 2 hoofttelefoons ñaar hetzelfde programma kijken en luisteren?

74 Reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • November 27, 2025

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • November 27, 2025

Helaas, ik heb gisteren 3 uur gechat met een medewerker van Sonos. Resultaat: de 2 hoofttelefoons hangen aan mekaar.  En werken als de andere uitgeschakeld is. Nog erger als nr 2 een YouTube nummer probeert te spelen zal dat op nr1 te horen zijn. Kortom een volledig chaos. Ik zal weer alles moeten resetten vrees ik. Heeft iemand een oplossing ?

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • November 27, 2025

Je geeft ook wat weinig informatie. Er zijn een aantal vereisten lees ik, voldoe je daar wel aan?

Volgens mij gebruik je het ook verkeerd. Je moet eerst geluid hebben op de home-cinema en vervolgens koppel je dat geluid met de Ace. Je kunt niet vanuit de ace iets opstarten, zoals jij aangeeft.

Hier een betere link en lees dan vooral “Geluid van je tv overschakelen naar Sonos Ace”.

https://support.sonos.com/nl-nl/article/listen-to-your-tv-with-sonos-ace-tv-audio-swap?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=nl&_x_tr_hl=nl&_x_tr_pto=rq&_x_tr_hist=true

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • November 27, 2025

Ik weet niet wat ik verkeerd doe, ten eerste: met  1 hoofttelefoon is alles perfect. De 2de installeert niet volledig  en is daardoor verder onbruikbaar  en kan alleen YouTube filmkes laten horen. De eerste ace geeft aan dat hij niet verbonden is ( blijft grijs) en is dus niet te benaderen.  En toch werkt die perfect !!? Bij het telefonisch contact met de medewerker begrepen ze er ook niets van en hebben  ze dus de beide hoofttelefoons aan mekaar gelinkt en dan is de hoofttelefoon te zien, wat geeft dat slechts 1  ace tegelijk kan gebruikt worden en de andere moet afstaan., dit is niet wat ik wil.  De apps zijn verwijderd en terug geïnstalleerd , alles is volgens de regel der kunst al meerdere keren gereset en dan voegt hij de hoofttelefoon toe die zoals gezegd die daarna niet zichtbaar is en toch werkt .....swappen naar geluid van de tv kan slechts  met 1 hoofttelefoon. Wie weet raad, ikzelf zoek nog steeds verder...heeft er iemand in deze groep het voor mekaar gekregen met 2 hoofttelefoons en hoe ?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • November 27, 2025

Voorlopig opgelost: gewoon via een app de tv zender beluisteren.  De gsms moeten natuurlijk wel opstaan. Beide  koptelefoons zijn nu onafhankelijk te regelen met 2 personen De 1ste Ace is natuurlijk ook over te schakelen naar  de soundbar  . Ik zoek nog verder maar dit is al te gebruiken.☺

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • November 27, 2025

Via een app de tv zender beluisteren ???? Het zal aan mij liggen, maar “een app”, wat bedoel je? Ik mag toch aannemen dat dat gewoon de Sonos-app is?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • November 27, 2025

Gewoon een app van de VRT bijvoorbeeld.  De live streaming is gewoon te beluister op de Ace net zoals een YouTube filmke maar dan live. Neem van mij aan dat het werkt, net een paar uur getest. De eerste koptelefoon kan gewoon switchen tussen gsm en Sonos Soundbar. De 2de koptelefoon is enkel via de gsm link op die zender te beluisteren. Bijkomend voordeel, het volume is onafhankelijk te regelen.

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • November 27, 2025

Mooi dat het voor je werkt, maar dit is natuurlijk absoluut niet hoe het bedoelt is. Kan mij ook haast niet voorstellen dat het beeld op de tv en de stream gelijk loopt of stream je ook het beeld naar de tv?

Heb je de werking goed gelezen vanuit de link die ik vermeld heb en heb je die handelingen allemaal opgevolgd?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • November 27, 2025

Er is een zeer miniem , bijna verwaarloosbaar sink verschil. Ik stream niet naar de tv. En ja ik heb de handelingen gevolgd in de link. Dat geeft geen oplossing. Ik ben nog in contact met een medewerker die het probleem gaat uitpluizen. Als ik wat meer weet  vermeld ik het hier...

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • November 28, 2025

Nog een kleine aanvulling: Bij mijn telefoongesprek met Sonos Nederland heb ik deze zin gehoord : het is onmogelijk om met 2 Sonos Ace hoofttelefoons tegelijkertijd naar hetzelfde programma te kijken en te luisteren, De 2de zal ook kunnen kijken maar op een ander moment . Ik geef het maar mee ter info.

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • November 28, 2025

Gebruik je nu wel of niet de Sonos app? ​@Erooij probeert je een beetje opweg te helpen. Volgens mij gebruik je nu de koptelefoon gewoon als bluetooth koptelefoon. Heb je wel een Sonos Soundbar?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • November 28, 2025

Mijn thuissituatie: ik heb de Arc Ultra, en 2 sonos Ace 's. Ik stream alles via de apps van de smart tv. Alles mogelijk met 1 Ace. Switchen tussen de soundbar en de Ace is probleenloos. De andere Ace hoofttelefoon kan enkel het geluid van de Arc wijzigen, voor de rest niets. Dat is de huidige toestand nu. Met de hulp van Sonos Nederland kon ik elke Ace de Soundbar bedienen maar niet tegelijk , dus de andere Ace moest uitgeschakeld  worden en helaas een filmke bekijken via Ace 2 ging wel maar het geluid kwam op Ace 1 terecht. Dus alles gereset naar de huidige toestand. Bedankt voor het meedenken. Nog een uitspraak van Sonos Nederland: het is niet mogelijk dat de Arc Soundbar 2 ace koptelefoons tegelijk kan aansturen.

106rallye
  • November 28, 2025

Op zich zou je, als ik de pagina lees waar ​@Erooij naar verwijst, twee Ace hoofdtelefoons tegelijk moeten kunnen gebruiken met je Arc Ultra:

“A maximum of two Sonos Ace headphones can join a single TV Audio Swap session.”

Beide Aces moeten dan worden verbonden met de Arc Ultra en dan zou je met het knopje op de Ace de TV Audio Swap moeten kunnen doen. dat werkt bij jou dus niet?

Wat bedoel je overigens met “De andere Ace hoofttelefoon kan enkel het geluid van de Arc wijzigen, voor de rest niets.” Wat wijzigt er dan aan het geluid?

Ronald22
Forum|alt.badge.img+3
  • Rising Star
  • November 28, 2025

Ik denk dat ​@Marcelvg via bluetooth zijn koptelefoons gebruikt, en niet eens aan die stap toekomt. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • November 28, 2025

Antwoord op de eerste vraag: in de app van 2de gsm 2de persoon dus, en dus 2de app is dat mogelijk maar kan dat geluid niet horen enkel op de tv zelf. Dus die heeft wel degelijk verbinding met de arc. 

Het antwoord op de 2de vraag, ik heb dat ook allemaal gelezen en daardoor heb ik een 2de Ace gekocht, maar het lukt (nog ?) niet helaas.  De mogelijkheid om beide koptefoons te voorzien van hetzelfde geluid van de Sonos Arc is onvindbaar in de beide apps.

De beide koptefoons zijn voorzien van de laatste software. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • November 28, 2025

Wat gebeurt er wanneer je alles vanuit één device aanstuurt? Krijg je dan wel het geluid op beide Ace’s?

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • November 28, 2025

Hier nog een link waaruit heel duidelijk blijkt dat je met 2 koptelefoons het geluid van de tv kunt horen. 
https://www.sonos.com/nl-be/guides/sonosace?srsltid=AfmBOorNiQEHDgVavm4MlFf1NelAZDO26BkweXCmL54jcV4Bd4bLFSrb

Mijn vermoeden is dat topicstarter eea verkeerd interpreteert en niet de juiste volgorde van verbinden hanteert.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • November 28, 2025

Onmogelijk, op dit moment is er geen enkele koptelefoon verbonden( op beide aces te zien in de app). Toch werkt de bediening van koptelefoon 1 volledig en koptelefoon 2 kan het volume van de arc harder en stiller zetten maar is niet op de ace te horen. Raar want bij het toevoegen zijn de aces wel te zien , en bij de volgende opstart en daarna is hij zogezegd niet verbonden. Dat wil zeggen dat je het menu en de mogelijkheden voor de eventueel switch niet meer kan zien. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • November 28, 2025

Net nog gekeken, de sonos is verbonden in Bluetooth en niet op de app te zien!??

106rallye
  • November 28, 2025

Ik ben nogsteeds wat verward over wat je nu precies doet en wilt. Omdat het om een Ace gaat denk ik dat je probeert de TV Audio Swap te doen, wat moet kunnen met twee Aces. Maar jij spreekt steeds over Bluetooth en een app. Je spreekt over “het toevoegen”; wat voeg je waar aan toe? De Ace aan je telefoon, de Ace aan de soundbar? Ook lijk je twee telefoons te gebruiken. Waarom? Je spreekt over “de Sonos” terwijl je (minstens) drie Sonos apparaten hebt. Erg verwarrend. Ik begrijp bovendien niet hoe koptelefoon het volume van de Arc kan aanpassen.

Je zou twee Aces aan je soundbar moeten kunnen toevoegen, zie https://support.sonos.com/nl-nl/article/listen-to-your-tv-with-sonos-ace-tv-audio-swap voor hoe dat moet. Dan moet je de TV Audio Swap met het knopje op de schelp van de Ace kunnen activeren.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • November 28, 2025

Ok, wat ik wil is: ik en mijn vrouw willen tegelijkertijd naar het hetzelfde programma op tv kijken en luisteren elk met een andere ace koptelefoon.

Het volume is aan te passen via de app , dat kan nu met 2 gsms.

106rallye
  • November 28, 2025

Het volume van wat? De koptelefoon, de Arc Ultra? Ik stel vragen maar zie nergens antwoord.

Dus heb je beide Ace koptelefoons gekoppeld met je soundbar? En doe je de TV Audio Swap met het knopje op de koptelefoons? Welke Sonos soundbar heb je?

Forum|alt.badge.img+3
  • Rock Star
  • November 28, 2025

Haha, ik ben ook afgehaakt. Hij heeft al aangegeven een arc ultra te hebben en dat schrijf je zelf ook ​@106rallye  😂

Maar ik begrijp je gevoel. Ik heb ook geen idee wat er allemaal wel of niet gedaan is en krijg ook geen antwoord op vragen. Wat mij betreft moet er in basis eerst alles op 1 telefoon geïnstalleerd en geprobeerd worden.

Ook helpt het niet dat gebruiker steeds aangeeft dat sonos zegt dat er maar één Ace aangesloten kan worden. Dat is natuurlijk niet waar en er kunnen gewoon 2 aces aangesloten worden op de aangegeven manier waarbij er gebruik gemaakt wordt van audio swap. Blijft lastig dat topicstarter daar nooit over schrijft en daarmee heb ik ook de indruk dat de handleiding van Sonos niet goed gevolgd wordt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • November 28, 2025

De arc ultra. Het knopje werkt prima met koptelefoon 1(ace natuurlijk) De koptelefoon 1 is ok en werkt met het knopje met het overzetten van geluid van de arc ultra naar deze koptelefoon, nummer 2 werkt niet en kan niet gekoppeld worden met de arc ultra ( installatie breekt af), maar de app kan wel het geluid van arc ultra veranderen.( Gsm 2)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Enthusiast
  • November 28, 2025

Erooij, ik begrijp dat het verwarrend overkomt. Het is ook voor mij een raadsel.  En je beweerd dat ik de handleiding niet lees, je moest eens weten wat ik allemaal al gelezen heb op dieverse forums. Ik ben geen opgever. Jammer dat ik niemand tegenkom die zelf 2 aces heeft. Ik krijg zelfs al dreig emails van Sonos, plezant hé.  Ik hoop dat dat spam was...🙈