Beantwoord

Volume gaat vanzelf harder en zachter

  • 12 April 2017
  • 23 reacties
  • 21807 Bekeken

Badge
Het is de afgelopen 2 maanden regelmatig voorgekomen dat het volume van mijn Sonos Play:5 automatisch harder / zachter gaat. Vanochtend ging het volume automatisch VOL aan. Zijn er meer mensen met dit probleem?

• Ik heb géén afstandsbediening in huis liggen
• Ik speel doorgaans muziek af via de Spotify app (met iPad, iPhone 6, iPhone 5c of via MacBook)
• Wanneer ik tegen issues aanloop bij het afspelen via de Spotify app switch ik naar de Sonos app (zelfde volume problemen)
icon

Beste antwoord door Tim S 18 February 2019, 10:01

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

23 Reacties

Badge
Nee probleem zelf nog niet voorgehad
Ik herken dit probleem. Daarnaast valt het system regelmatig weg. De updates komen ook niet door. Router ook al getracht te resetten. Daar zit ik met 2 dure boxen die niet werken...
Ik heb dit probleem ook, ik kan het geluid wel veranderen via de knoppen op de boxen maar via mijn mobiel gaat hij of heel de tijd uit of inderdaad vol aan.
Reputatie 4
Badge +3
Het is de afgelopen 2 maanden regelmatig voorgekomen dat het volume van mijn Sonos Play:5 automatisch harder / zachter gaat. Vanochtend ging het volume automatisch VOL aan. Zijn er meer mensen met dit probleem?

• Ik heb géén afstandsbediening in huis liggen
• Ik speel doorgaans muziek af via de Spotify app (met iPad, iPhone 6, iPhone 5c of via MacBook)
• Wanneer ik tegen issues aanloop bij het afspelen via de Spotify app switch ik naar de Sonos app (zelfde volume problemen)


Zou je even een diagnose willen maken op het moment dat je merkt dat het volume veranderd zonder dat je dit zelf hebt gedaan? Dit artikel legt uit hoe dit moet.

Ik herken dit probleem. Daarnaast valt het system regelmatig weg. De updates komen ook niet door. Router ook al getracht te resetten. Daar zit ik met 2 dure boxen die niet werken...

Graag hetzelfde als wat ik aan AbelMDO vroeg

Ik heb dit probleem ook, ik kan het geluid wel veranderen via de knoppen op de boxen maar via mijn mobiel gaat hij of heel de tijd uit of inderdaad vol aan.

En ook voor jou dezelfde vraag

Met deze diagnoses kan ik een voor een nakijken of er iets in te ontdekken is. Sonos maakt gebruik van standaard UPnP commandos en als er een apparaat op het netwerk is wat ook UPnP commandos uitzend, kan het zijn dat de speaker daar op reageert. Normaal gesproken zouden dergelijke commandos gefilterd moeten worden op netwerk niveau, maar soms doet een router dit niet.
Badge
Ik heb hetzelfde probleem. Zal ook de diagnostics doen. Heb ook dat hij regelmatig even uitvalt. Daarom heb ik een Boost gekocht. Probleem blijft zich voordoen.
ik heb dit probleem als ik van de spotify app ga naar de sonos app ga en daarin de volumeregeling open (om volumebalans tussen de verschillende speakers te regelen). De volumeregeling in de sonos app lijkt dan als een equalizer te reageren op het geluid en gaat soms volledig zacht of volledig voluit!
Ik zal eens kijken naar de diagnose
for the record: ik heb een diagnose gemaakt op moment dat het zich voordeed en verstuurd naar Sonos
Reputatie 5
Badge +3
Blijft een hardnekkig probleem dat al heel lang speelt.
Vreemd dat Sonos er niets mee kan.
Al meerdere malen diagnose gestuurd.
Reputatie 7
Badge +2
Problemen omtrent Sonos die niet gevonden word, staat totaal los van het probleem omtrent volume wat zomaar harder of zachter gaat.
Tevens ontvangen we graag het bevestiging's nummer van de diagnose, we zijn waarschijnlijk een volledige dag aan het graven om die nummers te achterhalen als dit niet word geleverd.

Op het moment is er helaas een probleem waarbij: als de Volume besturing vanaf Lockscreen en Volume besturing van de harde knopjes aan de zijkant van je Iphone aan staat in de Iphone instellingen, dat er dan dit soort volume problemen voor kunnen doen.
Het is dan ook aan te raden dit uit te zetten vanuit de Instellingen van de Iphone zelf. ( Zie FAQ )
We hopen dit in een toekomstige update opgelost te hebben, maar voor nu willen we je vragen dit uit te zetten in de instellingen.
Mocht het probleem zich dan nog steeds voordoen, ontvangen we graag een diagnose, en laat ook graag het nummer aan ons weten.

Omtrent het verlies van Sonos op de controller, ontvangen we ook graag een diagnose, maar beter kun je telefonisch contact op nemen aangezien dit zo goed als altijd te maken heeft met netwerk apparatuur ( extra wifi extenders / switches / netwerk hardeschijven / etc ).
We helpen uiteraard graag met het uitpluizen van een netwerk, maar via Social Community gaat hier meer tijd overheen voordat je een oplossing hebt, vandaar de vraag ons te bellen.
Ik durf mijn Sonos niet meer te gebruiken. Gaat spontaan VOL volume.
Wil geen ruzie met buren, en is niet goed voor trommelvliezen.
Wat hieraan te doen???
Reputatie 7
Badge +2
Op het moment is er helaas een probleem waarbij: als de Volume besturing vanaf Lockscreen en Volume besturing van de harde knopjes aan de zijkant van je Iphone aan staat in de Iphone instellingen, dat er dan dit soort volume problemen voor kunnen doen.
Het is dan ook aan te raden dit uit te zetten vanuit de Instellingen van de Iphone zelf. ( Zie FAQ )

Ben benieuwd als dit uit staat of je nog de zelfde problemen ervaart.
We hopen dit in een toekomstige update opgelost te krijgen.
Op het moment is er helaas een probleem waarbij: als de Volume besturing vanaf Lockscreen en Volume besturing van de harde knopjes aan de zijkant van je Iphone aan staat in de Iphone instellingen, dat er dan dit soort volume problemen voor kunnen doen.
Het is dan ook aan te raden dit uit te zetten vanuit de Instellingen van de Iphone zelf. ( Zie FAQ )

Ben benieuwd als dit uit staat of je nog de zelfde problemen ervaart.
We hopen dit in een toekomstige update opgelost te krijgen.


Ja voor mij lost dit het probleem op (Iphone6/ laatste software update). Grappig detail, na het uitzetten van die instellingen in de sonos app, werkt volume aanpassing via iphone volumeknopjes nog steeds. Overigens ook op de ipad3. Conclusie, voor mij is het probleem helemaal opgelost zonder verlies van mogelijkheden.
het volume gaat ongewenst op VOL. Controller reageert niet. Ik heb geen iPhone. Zelfde probleem enkele maanden geleden ook gehad, goede tip gekregen maar die kan ik niet terugvinden. Wat nu?
Reputatie 4
Badge +3
het volume gaat ongewenst op VOL. Controller reageert niet. Ik heb geen iPhone. Zelfde probleem enkele maanden geleden ook gehad, goede tip gekregen maar die kan ik niet terugvinden. Wat nu?

Dit soort problemen worden eigenlijk altijd veroorzaakt door andere apparatuur in het netwerk welke UPnP commandos versturen. Sonos maakt gebruik van het UPnP protocol voor de bediening (harder/zachter/volgende/play/pauze etc)., en als een apparaat in het netwerk UPnP commandos verstuurt naar elk apparaat op het netwerk, kan het zijn dat Sonos hierop reageert.

Maak even een diagnose op het moment dat je merkt dat het volume harder is gezet en stuur mij in antwoord het bevestigingsnummer.
Zal ik doen, dank voor je hulp!
volume hele groep ging spontaan circa een kwart omhoog en na correctie ook een keer helemaal naar . Snel maar de limiet op % gezet. Hoe kan dit ?
Reputatie 7
Badge +2
volume hele groep ging spontaan circa een kwart omhoog en na correctie ook een keer helemaal naar . Snel maar de limiet op % gezet. Hoe kan dit ?
Geen idee, zonder diagnose kan ik helaas weinig concreets melden.
Zie daarom graag een diagnose aangemaakt binnen 20 minuten nadat dit probleem zich voordoet.
Het is de afgelopen 2 maanden regelmatig voorgekomen dat het volume van mijn Sonos Play:5 automatisch harder / zachter gaat. Vanochtend ging het volume automatisch VOL aan. Zijn er meer mensen met dit probleem?

• Ik heb géén afstandsbediening in huis liggen
• Ik speel doorgaans muziek af via de Spotify app (met iPad, iPhone 6, iPhone 5c of via MacBook)
• Wanneer ik tegen issues aanloop bij het afspelen via de Spotify app switch ik naar de Sonos app (zelfde volume problemen)
Ja wij hebben dit probbleem ook.
heb de diagnostisce info binnen de 20 minuten verstuurd met nr 586348436. Volume gaat vanzelf naar vol vermogen.
Reputatie 7
Badge +2
heb de diagnostisce info binnen de 20 minuten verstuurd met nr 586348436. Volume gaat vanzelf naar vol vermogen.
Heeft waarschijnlijk te maken met Spotify Direct Control, je bent je Sonos via de Spotify app aan het besturen, of iemand anders die via Spotify toegang heeft tot je Sonos.
Dan zal de volume knop van Spotify ook het volume van je Sonos besturen, incl de harde knoppen op je telefoon/tablet.
Als u dit niet doet, dan is het mogelijk familie, of iemand anders die u kent die in contact is geweest met uw wifi en dus de Sonos kan besturen, zelfs als ze daarna niet op je wifi aangemeld zijn.
De Spotify direct control is een geavanceerde verbinding, gaat via telefoon/tablet naar de Spotify server, welke de commandos naar de Sonos server zal sturen, en deze het terug naar jou huis zal toesturen.

Ik heb helaas hetzelfde probleem. Sinds twee dagen gaat het volume automatisch vol aan of langzaam uit.

 

Dit gebeurt bij TV kijken en muziek via Spotify luisteren. Ik heb een diagnose gemaakt toen het zich voordeed en verstuurd onder nummer 2092921796.

 

Is hier een oplossing voor?

 

bij voorbaat dank

Reputatie 7

Spotify (ook van andere huisgenoten) gecheckt? Alleen Sonos kan iets met de diagnose, dus als je daarmee iets wilt moet jeeven bellen.

Ik heb voor de zekerheid het wachtwoord van Spotify veranderd om andere apparaten/gebruikers uit te sluiten. Ik zal vandaag even kijken of dat helpt en anders maandag even bellen met Sonos.