Beantwoord

Beam en Connect gen2 niet in een kamer

  • 27 February 2021
  • 8 reacties
  • 68 Bekeken

Ik ben in het bezit van een Beam en een Connect gen2. Ik krijg beiden niet samen in een kamer. Ofwel Beam wordt herkend of afzonderlijk Connect. Wifi en netwerk kabel geprobeerd. App opnieuw geinstalleerd. Niets helpt. Iemand een suggestie? Alvast bedankt. Mart.

icon

Beste antwoord door MartinCoen 28 February 2021, 11:40

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7

In tegenstelling tot bijvoorbeeld bij Google is een “kamer” bij Sonos één speaker of een vastgestelde (stereo- of surround-)set van devices. Er. Connect en een Beam kunnen geen set vormen en dus niet één kamer bij Sonos.

Je kunt wel twee kamers maken en de speakers groeperen. Je kunt ook de Connect standaard af laten spelen op dr Beam, mocht je dat willen. Zo heb ik het:

 

Hoi 106rallye,

Bedankt voor je reactie. Wellicht een beginnersvraag, maar hoe maak ik een nieuwe kamer aan als Beam herkend wordt en al in een kamer zit. Connect als nieuw product wordt niet herkend. Hierdoor kan ik geen aparte kamer maken. 

Doe ik iets verkeerd. 

Reputatie 7

Dus het probleem is niet dat je ze niet samen in een kamer krijgt, maar dat Connect niet herkend wordt? Waar gaat het fout dan?

Zodra een van beide aanstaat (spanning aan) herkent de app het product. Situatie 1. Beam herkend in de app, bij aanzetten Connect wordt niet herkend. Sit 2: omgekeerd, Connect wordt herkend. Vervolgens bij aanzetten Beam wordt deze kort herkend, de ene keer verdwijnt het installatiescherm onmiddellijk de andere keer kan ik het scherm doorlopen en krijg ik uiteindelijk de melding dat installatie niet mogelijk is.. 

Ik heb het vele malen geprobeerd met diverse variaties; met en zonder wifi/kabel, app opnieuw geinstalleerd, kamer benamingen aangepast, etc.

Ik hoop dat het zo enigszins duidelijk is beschreven. 

Reputatie 7

Dat klinkt gecompliceerd. Ik zou eens bellen met Sonos.

106rallye, enorm bedankt voor het meedenken. Ben benieuwd of Sonos een oplossing heeft voor dit probleem.

Reputatie 7

Ik zie hier nog de tip om één van de apparaten te resetten: Symfonisk stereo trouble | Sonos Community

Dit lijkt eenzelfde probleem. Zie Je Sonos-product resetten | Sonos

N.B. als je beide apparaten reset ben je al je instellingen kwijt.

Jippie. HET WERKT!

Na reset naar fabrieksinstellingen werden beide producten herkend (overigens hdmi kabel tv losgekoppeld van Beam). Kwamen niet gezamenlijk in 1kamer, maar woonkamer en woonkamer2. Deze vervolgens gegroepeerd. Top geluid.106rallye mijn dank is zeer groot. Bedankt voor het uitzoeken. Geweldig gedaan. Onze dag kan niet meer stuk.

Grt Mart