Beantwoord

Ziggo mini next en streamingsdiensten

  • 10 January 2024
  • 3 reacties
  • 166 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3

Hi,

Sinds ik een Next Mini van Ziggo heb is er iets vreemds aan de hand.
Alles werkte prima met de “oude” box van ziggo.
Aansluitingen zijn dus niet veranderd.

Wat er gebeurt is het volgende, als ik een streamingdienst opstart via de Next Mini is er geen geluid.
Ik exit dan de app en start hem weer op, 6 van de 10 keer is er weer geluid, maar vaak moet ik deze handeling meerdere keren doen om weer geluid te krijgen.
Ik gebruik de app van de Next Mini en gewoon TV geluid werkt ook prima.

Als ik dan eindelijk geluid heb is dat 5.1 geluid en moet ik het tijdens de film van de desbetreffend dienst omzetten naar Dolby Atmos wat vervolgens prima werkt.
In de sonos app zie ik dat dan ook keurig staan.

Dus 2 dingen aan de hand.

Omschakelen van TV naar streamingdienst geeft random problemen
Handmatig moeten omzetten van 5.1 naar Dolby Atmos

 

Wie kan mij helpen?
Ziggo zegt Sonos
Sonos zegt Ziggo

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 10 January 2024, 20:13

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Dus je verandert van TV-kastje en als het niet werkt ligt dat aan Sonos? Beetje vreemd van Ziggo, al denk ik dat ze je ook niet heel erg kunnen helpen.

Je zou eens kunnen wisselen van HDMI-aansluiting met de Next, of CEC op de Next afzetten.

Reputatie 5
Badge +3

Hi,

Bedankt voor je antwoord, herkenbaar van Ziggo en lekker makkelijk idd. De next zelf heeft 1 HDMI poort dus ik heb aan de tv kant gewisseld. CEC aan of uit zetten zit wel op de next maar niet op de next mini. Je kunt wisselen tussen CEC via tv naar sonos of van sonos naar tv.

maar we gaan vanavond maar eff verder knutselen 

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Helaas geen resultaten.
Ik vragen aan Ziggo om weer de “normale” Ziggo next te ontvangen, die werkte immers perfect.