Beantwoord

Ziggo Mediabox en Somos Arc aan sluiten met 1 HDMI ARC kabel

  • 30 May 2021
  • 9 reacties
  • 1023 Bekeken

Ik heb een Mediabox can Ziggo met 1 HDMI out en een Samsung met oa HDMI ARC (model 65Q74T ) en oa een Sonos Arc.

ik wil nu graag dat alles via 1 HDMI kabel werkt (er is helaas geen ruimte meer in het ingefreesde PVC buisje in de muur om ook nog de HDMI ARC retour kabel er in te krijgen).

Is er iemand die hiervoor een slimme tip heeft? 
less graag juliie reacties/ advies. Dank alvast! 

Vrgrt  René 

icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 31 May 2021, 09:24

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Misschien een Arcana ? Aangenomen je kunt wel vanuit de Ziggo Box nog steeds naar de Sonos Arc (?) Dus alleen de kabel naar de TV is een probleem (?).

Dan zou je het als volgt kunnen aansluiten:

  • Ziggo Box naar HDMI input Arcana
  • Arcana HDMI out naar TV (bestaande kabel in de muur)
  • Arcana eARC out naar Sonos ARC

 

https://hdfury.com/product/4k-arcana-18gbps/

 

 

Goedemorgen Eddie,

 

Ja klopt idd, de Arc en Mediabox staan naast elkaar en de TV hangt er boven maar past helaas maar 1 HDMI kabeltje door het pijpje meer.

Maar, ik denk dat dit de oplossing is voor mijn probleem ;-) 

Dankje voor je snelle reactie ik ga even beschrijving lezen en proberen.

Laat  je hier weten of het gelukt is!!!

 

Vr. Grt, 

René 

Reputatie 6
Badge +3

Dit is jouw aansluiting maar dan zonder de HDMI switch; dat is een leuke extra als je meer apparaten wilt aansluiten dan alleen de Ziggo Box. Ik zie dat Bol.com de Arcana verkoopt.

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Of deze maar dan zonder de beamer.

 

Dankje weer Eddie,

Idd de bovenste opstelling heb ik, Merci.

Weet jij of de audio (TV geluid) volume werkt vis de Ziggo Mediabox afstandsbediening misschien? 
Nu pakt hij (bij ARC via TV) hem wel netjes mee nl.

 

Grt,

Rene 

Reputatie 6
Badge +3

Ik kan niet spreken uit ervaring mbt die bediening van volume want ik heb geen Arcana, echter de productbeschrijving zegt dat je volume controle van Sonos hebt zowel vanuit het bron-apparaat (Ziggo box in jouw geval) als vanuit de TV. Aangenomen dat die CEC ondersteunen.

 

 

Reputatie 7

Volume controle is inderdaad een CEC-eigenschap: ARC ziet alleen op het terugvoeren van audio. Meestal zijn beide overigens wel gecombineerd…..

Dankjewel voor jullie reactie hier!

Arcana besteld en zodra aangesloten laat ik juliie weten hoe ea werkt!

vr Grt 

René 

Arcana is binnen en werkt! Ook volume loopt netjes mee via de Mediabox afstandsbediening, dus prima tips mannen, nogmaalsdank!

Groet,

Rene