Vraag

zeer slecht geluid bij spraak arc en geen verschil te horen met atmos of dolby 5.1

  • 21 May 2023
  • 1 reactie
  • 145 Bekeken

beste 

ik heb een QE65QN95BA  icm een arc en 2x de sl als achter luidspreker 

mijn eerste klacht is 

absoluut geen verschil te horen met dolby atmos of dolby digital ik kan in mijn sonos app zien wat er op de arc binnen komt maar ik hoor absoluut geen verschil terwijl dolby atmos nou net het verschil zou moeten maken , arc hangt volgens voorschrift netjes onder de tv 

2e probleem is bij tv programma's met veel spraak bv jinek is de spraak zo slecht 

het lijkt of iedereen met een wasknijper op zijn neus zit , het geluid rechtstreeks van de tv is dan een stuk beter als via de arc 

bij films via netflix is de spraak wel goed maar regelmatig ook weer te zacht tov overige signaal 

verder heb ik div instellingen geprobeerd maar het word er niet beter van 

aangezien men de arc nogal de hemel in prijst ben ik er niet van overtuigd 

wie weet raad voor die 1000,- zou het toch beter moeten zijn  


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 4
Badge +1

Beste @Grobbeltje Goedemiddag en welkom bij ons op de community.

 

Vervelend om te horen dat je op dit moment niet tevreden bent over je Arc en One SL speakers. 

 

Antwoord op je eerste vraag is voor mij moeilijk te beantwoorden op dit moment.

Dolby Atmos content is soms moeilijk in te schatten omdat dit per film anders kan zijn wat de impact is van de Atmos ervaring.

Dit kan echt per film anders ervaren worden. 

 

Betrekking tot je tweede probleem wat je aankaart is voor mij op dit moment ook lastig te beantwoorden zonder diagnose.

Wat ik je sowieso wil aanraden is om de Trueplay uit te voeren indien mogelijk

 

Mocht het met Trueplay niet verholpen worden wil ik je graag adviseren om even telefonisch contact met ons op te nemen. 

We zullen je dan vragen om een diagnose te maken zodat we echt in het systeem kunnen kijken.

 

Ik hoop je voor nu voldoende te hebben geïnformeerd.