Zeer aanwezige ruis op de Playbar.

  • 23 February 2022
  • 5 reacties
  • 219 Bekeken

Goedemorgen,

 

Ik heb mijn playbar icm Sub en 2 x play 3 als surround na 9 maanden weer geïnstalleerd ivm een verhuizing. Er blijkt ineens een hele irritante ruis in de playbar te zitten, soms wordt het ook minder maar het komt ook weer terug. Zelfs tijdens het tv kijken komt het er boven uit. Weet iemand of dit op te lossen is? 
 

Met vriendelijke groet,

 

Chris


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @Dingesmethaaraandevingers, welkom bij de Sonos community!

Als ik het goed begrijp dan speelt het probleem dus zowel bij TV kijken als tijdens het afspelen van muziek via de Sonos app/Spotify?

Controleer eerst of je geen andere apparatuur in de buurt van de Playbar hebt staan die voor interferentie zouden kunnen zorgen op de Playbar (DECT-telefoons, draadloze camera's, router etc.). 

Je zou ook nog kunnen proberen om de Playbar (opnieuw) te resetten naar fabrieksinstellingen en daarna opnieuw bij te voegen aan het Sonos systeem.

Mocht het probleem met de ruis daarna alsnog aanwezig zijn, dan raad ik je aan om even telefonisch contact met ons op te nemen zodat we middels een diagnose nog na kunnen gaan wat de ruis zou kunnen veroorzaken.

Hoi Dylan S,

 

bedankt voor je reactie.

Ik vermoed zelf ook dat er iets in de woning is wat de ruis veroorzaakt, bij onze vorige woning was het altijd ruisloos. De ruis is zelfs hoorbaar als hij stand-by staat. Het vreemde vind ik dat het alleen op de playbar is. Ik zal straks eens proberen om de voeding op een ander stopcontact of groep aan te sluiten. Op welk telefoon nummer zijn jullie bereikbaar? Ik had al geprobeerd te bellen maar daar kreeg ik te horen dat jullie gesloten zijn.

 

met vriendelijke groet,

 

Chris

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @Dingesmethaaraandevingers ,

Dankjewel voor je antwoord! 

Je kunt ons bereiken via het volgend nummer: 0800-5551234 (ma-vr tussen 10:00 en 18:00).

We zien je belletje graag tegemoet!

Reputatie 5
Badge +3

Ik weet zo niet of er een geaarde stekker aan de playbar zit, anders even proberen in een stopcontact zonder aarde. 

Ik weet zo niet of er een geaarde stekker aan de playbar zit, anders even proberen in een stopcontact zonder aarde. 


hoi Ronald,

 

Er zit geen geaarde stekker aan, ik heb ook geen wcd’s zonder randaarde in huis. Ik vermoede eerst dat het veroorzaakt werd door de warmtepomp maar dit is niet het geval. Ik wil morgen nog even controleren of het misschien door de zone regeling van de vloerverwarming veroorzaakt wordt, deze geeft een draadloos signaal naar de ontvangers… anders ga ik maandag even contact opnemen met de service ondersteuning van Sonos zoals Dylan S al voorstelt. 
 

met vriendelijke groet,

 

Chris