Beantwoord

Wifi wachtwoord onjuist, alleen bekabeling mogelijk

  • 4 March 2021
  • 8 reacties
  • 102 Bekeken

Badge

Goedenavond,

Als ik de playbase aansluit via bekabeling dan ziet de app deze gewoon en kan ik hem installeren en gebruiken. Zodra ik deze via Wifi wil aansluiten (nog wel de kabel aangesloten) dan zegt hij dat het verkeerde wifi wachtwoord is ingevuld. Ik weet 100% zeker dat het wachtwoord goed is. Zodra ik de playbase loskoppel van de kabel is deze verdwenen uit de app. Ik kan deze dan ook niet via wifi aanmelden. Een reset van de playbase heb ik inmiddels geprobeerd. Is de interne wifi wellicht kapot?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Dennis

icon

Beste antwoord door dennis_play 5 March 2021, 15:41

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7

Dat kan. Maar voldoet je wifi aan de voorwaarden 2,4Ghz b/g/n (niet “n only”)?

Badge

Klopt, ik heb voor de zekerheid even 5ghz uitgezet en op 2.4 ghz alleen de b/g geselecteerd.

Reputatie 7

En nu werkt het?

Badge

Nee. Apparaat wordt niet gevonden op WiFi. Wel via kabel.

Reputatie 7

Dan zou ik hem weer bekabeld aansluiten en even bellen met Sonos.

P.S. de wifi op de Playbase staat wel aan (de foutmelding lijkt daar overigens wel op te wijzen)?

Badge

Bekabeld aansluiten is de Playbase gewoon in te stellen en te gebruiken.

Als ik de kabel los plug dan kan ik de Playbase niet via Wifi toevoegen. Hij vind de Playbase niet in de app bij toevoegen. Hoe kom ik er achter dat de wifi op de playbase aan staat? Het lijkt mij dat het apparaat toch altijd gevonden moet worden?

Reputatie 7

Systeem-“Naam speaker”- Product

 

Badge

Zojuist contact gehad met de Sonos chat. Zij hebben een diagnose gedaan en het blijkt inderdaad een probleem te zijn met de interne wifi. Als ik dit forum door blader lijkt dit probleem veel vaker voor te komen. Ze gaan het oplossen (waarschijnlijk kostenloos) dus bij deze is mijn vraag voor nu opgelost. Bedankt voor je reacties tot nu toe.