Beantwoord

werkt de surround setup voor meerdere speakers in 1 kamer?

  • 30 December 2020
  • 3 reacties
  • 185 Bekeken

Ik heb een Sonos beam bij de TV en nu ook een symfonisk in onze open keuken. Die ruimtes zijn dus direct met elkaar verbonden, ik wil de speakers daarom altijd groeperen. Het groeperen werkt op zich prima, alleen moet ik dat regelmatig opnieuw doen. Als ik muziek afspeel wil ik ze altijd samen gebruiken, ik wil ook het volume gezamenlijk wijzigen. Dat kan blijkbaar niet zomaar vind ik hier ik het forum.

Als ik nog een symfonisk koop, kan ik er een surround setup van maken, begrijp ik. 
 

Even wat vragen daarover:

  • Maakt het uit dat ze dan niet in een “echte” surround opstelling staan?
  • Werken de speakers dan altijd  samen bij muziek afspelen?
  • Als ik dan het volume verander, gaat dat dan in voor alle apparaten samen?

hoop dat iemand hier ervaring heeft met surround opstellingen en het gedrag daarvan. 

icon

Beste antwoord door 106rallye 30 December 2020, 14:53

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Het volume van een groep wijzigen kan prima, maar enkel via de Sonos app, niet via Google Assistent, of de afstandsbediening van je TV op de Beam.


Als in een surround setup de surroundspeakers bij muziek op “Volledig” zet, werken ze als stereoset, naast de Beam, die dan ook volledig stereo doet. Je kunt dan harder en zachter via de Beam, maar niet meer onafhankelijk daarvan. Bij TV-geluid krijg je alleen surroundgeluiden, dus vage stemmen, maar wel applaus, overvliegende helikopters en vogeltjes in een park.

Gezien het feit dat er tussen surroundspeakers en de Beam een aparte 5Ghz-verbinding wordt aangemaakt, mogen ze niet al te ver van je Beam staan.

Thanks voor die toelichting!

ik ben nogal gehecht aan het gemak dat mijn Google home setup me geeft. Was al erg teleurgesteld dat de Beam niet in een Google speaker groep mee wil werken. Als alternatief had ik dus de symfonisk erbij gekocht, maar dat werkt ook met veel handwerk. Dit is dus een concept dat ik nog kan proberen. 

Ik ben wel heel enthousiast over de geluidskwaliteit van de Beam en ook de symfonisk is top. Is me dus wel wat waard om dit weekend te krijgen.

de beam zet een aparte 5Ghz verbinding op? De communicatie gaat dus niet via WiFi? Gaat dit dan niet storen met mijn 5Ghz WiFi @106rallye ?

Reputatie 7

Het is inderdaad een aparte 5Ghz-verbinding. Of je last hebt van storing is vooraf niet te zeggen. Bij mij werkt de surroundopstelling (met One’s) goed.