Welke TV werkt wel goed met de Sonos beam 2 met Apples TV 4K ?

  • 4 January 2024
  • 1 reactie
  • 78 Bekeken

Goedemorgen,

de combinatie met een Sonos Beam (gen 2) en onze Samsung TV alleen maar problemen met geluid.
Het blijkt zoals ik lees op het Sonos forum een bekend probleem te zijn met de Samsung TV in combinatie met de Sonos. 
wij hebben soms wel geluid maar vaak ook niet als wij bijvoorbeeld omschakelen van de ODIDO app naar zeg Netflix dan hebben wij geen geluid meer als ik kijk op de Sonos app zie je ook geen geluid codec meer staan. 

Schakel ik terug naar de Odido app zie je staan Stereo PCM bijvoorbeeld en netflix zou moet zijn Dolby 5.1 zijn. (maar er staat niets)  !! oplossing TV uit en aan !!
Maar goed dit is een probleem waarop het Engelse deel vele tiental verhalen staan maar oplossing is er niet omdat sonos naar Samsung wijst en Samsung naar Sonos. 

oplossing andere TV kopen.
Ik ben er echt helemaal klaar mee en daarom de vraag welke TV heeft u en heeft u problemen met geluid als u schakelt tussen diverse streaming diensten zoals NETFLIX , ODIDO (APP) , of andere streaming diensten als NLZIET,HBOMAX ETC ETC.

wij gebruiken,

  • Samsung 4K TV QLED TV
  • Apple TV voor de streaming diensten 
  • Sonos Beam Gen2 + sub en sonos one.

    mvg,
    ​​​​​​​

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Dag Cubic,

hoewel ik niet dezelfde configuratie heb als jij geef ik alvast mijn setup met Apple TV. Hoewel niet helemaal vergelijkbaar biedt het je misschien ideëen.

Config:

  • Sonos Arc OS S2 15.11 (+ ondertussen 2 ERA 300s als surround)
  • Apple TV 4K TvOS 17.2
  • Pioneer Kuro 5090 Plasma (met klassieke HDMI aansluiting)
  • Feintech vax0401 HDMI eArc Pass Switch 4x1

Apple TV settings: 

  • Audio modus: automatisch
  • Audiostructuur: wijziging: uit, Dolby Atmos: aan
  • Standaard audio uitvoer: TV-luidsprekers

Ik heb de Feintech geinstalleerd tussen AppleTV en Pioneer met de Sonos op HDMI1 omdat mijn TV geen HDMI/eArc aansluiting heeft.

Alles werkt prima zolang ik eerst mijn AppleTV aanzet, dan pas de TV. Het is anders als ik mijn oude bluray ook nog via de feintech wil aanspreken want dan slaat mijn TV in error tenzij ik eerst alles uitzet en na 10 min weer aan.

Net als jij heb ik geen zin om een nieuwe TV te kopen en ben ik zeer tevreden met deze setup die toch voor 95% tijd probleemloos werkt.

Hopelijk helpt het je zo niet zet het anderen misschien aan tot het delen van hun ervaringen.

fijne dag,

Xavier