Skip to main content

Hoi,

Ik bezit een Sonos one gen 2. Deze is via airplay verbonden aan mijn Apple TV. Nu wil ik graag mijn Sonos uitbreiden tot een surround systeem. Welke producten kan ik hiervoor gebruiken? Kan ik bijvoorbeeld een surround systeem maken met een extra sonos one gen 2 en een soundbar (Beam of Arc)?

Dank!

AirPlay en surround werken niet samen. Dwz zodra je een surround opstelling maakt werkt AirPlay niet meer. Sonos support wist me dat te vertellen omdat AirPlay niet werkte via mijn arc + era300s die in hole theater opstelling staan

Vanwaar zo ingewikkeld? De atv aansluiten aan je tv en je tv aansluiten aan een soundbar plus 2 dezelfde surrounds en je bent klaar. Waarom zou je dit over AirPlay willen bereiken?

@Xa4Music Je zegt: “zodra je een surround opstelling maakt werkt AirPlay niet meer.” Dat klopt niet. Het systeem ziet geen losse Era’s meer, dus naar de Era’s Airplayen kan niet, maar naar de Arc wel. Met de Era's op “volledig” heb je dan gewoon muziek van de Era’s en de Arc.

Volgens Sonos support dus niet. Je ziet het surround systeem wel bij AirPlay maar bij connectie krijg ik een fout. Moeizaam alle speakers jongedame naar de laatste firmware en toen kreeg ik deze verwijzing: https://support.sonos.com/nl-nl/article/stream-airplay-audio-to-sonos (bullet 2 bij de uitzonderingen)

Vanwaar zo ingewikkeld? De atv aansluiten aan je tv en je tv aansluiten aan een soundbar plus 2 dezelfde surrounds en je bent klaar. Waarom zou je dit over AirPlay willen bereiken?

Ik heb een beamer die aan het plafond hangt. Geen zin in kabels door de hele kamer

AirPlay en surround werken niet samen. Dwz zodra je een surround opstelling maakt werkt AirPlay niet meer. Sonos support wist me dat te vertellen omdat AirPlay niet werkte via mijn arc + era300s die in hole theater opstelling staan

Enige idee wat het hoogst haalbare mogelijk is via airplay? 

Ik vermoed of de soundbar of de 2 aparte speakers in stereo. geen surround dus. daarvoor ga je een 2de hdmi kabel moeten trekken tussen de soundbar en je beamer.

Ik vermoed of de soundbar of de 2 aparte speakers in stereo. geen surround dus. daarvoor ga je een 2de hdmi kabel moeten trekken tussen de soundbar en je beamer.

Misschien maar gewoon een simpele soundbar Ray kopen en die aan de beamer vastmaken. Is dan wel recht boven de bank aan het plafond gepositioneerd, maar wellicht is dat de meest volledige optie...

De vraag is of een ray aan het plafond wel het juiste geluidsbeeld gaat geven. Alvast geen surround. In dat geval ben je wellicht hetzelfde af als een  era100 of misschien een five waar je naartoe straalt met AirPlay. Maar als je echt een goeie geluidsbeleving wil dan raad ik je toch aan een HDMI kabel naar een soundbar onderaan de muur waar je op projecteert te leggen  

anders vrees ik dat je beleving niet bijzonder wordt

Volgens Sonos support dus niet. Je ziet het surround systeem wel bij AirPlay maar bij connectie krijg ik een fout. Moeizaam alle speakers jongedame naar de laatste firmware en toen kreeg ik deze verwijzing: https://support.sonos.com/nl-nl/article/stream-airplay-audio-to-sonos (bullet 2 bij de uitzonderingen)

Dat leest ze dan verkeerd. Daar staat:

• AirPlay is niet beschikbaar op Sonos-speakers die zijn geïnstalleerd als surroundspeakers.

Maar dat ziet dus alleen op de surroundspeakers - de achterspeakers dus. Maar als jij moeite hebt met updaten kan dat een verbindingsprobleem zijn. En een foutmelding bij Airplay is dat vaak ook. Ik zou het in die hoek zoeken.

Dat leest ze dan verkeerd. Daar staat:

• AirPlay is niet beschikbaar op Sonos-speakers die zijn geïnstalleerd als surroundspeakers.

Maar dat ziet dus alleen op de surroundspeakers - de achterspeakers dus. Maar als jij moeite hebt met updaten kan dat een verbindingsprobleem zijn. En een foutmelding bij Airplay is dat vaak ook. Ik zou het in die hoek zoeken.

Denk jij dan dat het wel kan met een soundbar en 2 losse sonos ones?

Denk jij dan dat het wel kan met een soundbar en 2 losse sonos ones?

via HDMI wel. niet via airplay (doet niet meer dan stero geloof ik)

Mede dankzij mij lopen er hier nu twee discussies door elkaar. ​@Joffer Je moet gewoon kunnen Airplayen naar een "kamer” met een surroundopstelling (soundbar en surroundspeakers). Als je de beide surroundspeakers loskoppelt van de soundbar (is dat wat je bedoelt?) dan kun je naar drie speaker ("kamers” in de app) Airplayen.

Hierboven mijn scherm als ik binnen Spotify kies voor Airplayen naar “Huiskamer”, mijn Arc Ultra en One (SL)'s. Daar krijg ik gewoon geluid.

Reageer