Weinig en veel geluid


Hoi allemaal
Ik heb een beam een sub en 2 one's gekocht
Alles aan gesloten en nu vindt ik dat uit de one te weinig gepraat te horen is zo als uit de beam en te veel muziek zodat je niks kan horen als er wat gezegd wordt ik heb al met de instellingen zitten spelen maar krijg het niet goed kan iemand mij helpen
Gr roy

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

15 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Als je je setje als surround hebt ingesteld zal je idd de spraak grotendeels door de Beam horen. De One’s geven meer het omgevingsgeluid zoal explosies of bv een vliegtuig dat voorbij vliegt. De Beam is een 3 kanaals speaker waarin de center ook zit, die zorgt voor merendeels voor de stemmen. Dat is het surround effect.
Als je je setje als surround hebt ingesteld zal je idd de spraak grotendeels door de Beam horen. De One’s geven meer het omgevingsgeluid zoal explosies of bv een vliegtuig dat voorbij vliegt. De Beam is een 3 kanaals speaker waarin de center ook zit, die zorgt voor merendeels voor de stemmen. Dat is het surround effect.

Maar de omgevingsgeluid overheerst wel en als je dat zachter zet overheerst het nog het voelt niet als surround want vaak valt ook alle geluid weg
Reputatie 5
Badge +3
Bij tv of film kijken kan je wel de spraakversterking aanzetten, weet niet of je dat al geprobeerd hebt, bij muziek werkt deze functie niet.
Staan de One’s achter je?
ikzelf heb de instelling ‘volume van tv’ bij surround instellingen iets naar links staan omdat de Beam verder staat van de zitplaats dan de One’s, dat werkt prima voor mij.
De instellingen mochten idd wat uitgebreider zijn, zo kan men zich ook onderscheiden van de concurrentie.
Ik geloof dat ik die nog niet heb gevonden de spraak versterkingen ik zal daar eens naar kijken
De One’s staan achter mij alleen ik moet nog de goede hoogte zoeken weet jij misschien wat dat zou kunnen zijn of toch op de grond laten staan
We zullen zien als ze met de updates wat nieuws erbij zetten
Reputatie 5
Badge +3
Op de grond is niet zo goed, beter op oorhoogte. De spraakversterking staat waar je aan de onderzijde ‘mijn Sonos, kamers’ enzo hebt staan en de 3 puntjes ‘meer’ daar zie je het dialoogicoontje wel staan.
Ik heb ze op 90 cm gesitueerd rechts en links van de bank geplaatst op twee standaarden van het merk Sanus twee voor 100 euro bij platte tv, en die heb ik ook een 🙂
Reputatie 5
Badge +3
@SimonSonos
Zo heb ik ze ook staan, zal veel beter klinken dan gewoon op de grond denk ik.
Dat is een mooi prijsje ja 👍
Hoi @Difke

Echt wel in Samenwerking met de Beam geeft dat een goed luister plezier. Twee x de One op de standaarden.
Ik luister veel naar muziek, dus mijn Sub is geschakeld met twee Play 5 2 gen.
Nu nog even sparen en dan nog een Sub erbij dat lijkt mij wel wat. 😎
Reputatie 5
Badge +3
@SimonSonos

dat lijk me ook wat ja, toppie goed bezig 😁
@Difke Ik heb de afgelopen twee weken erg veel geld in Sonos gestoken.
Dus vakantie stel ik een jaartje uit.😀
Ben er erg blij méé
Reputatie 5
Badge +3
@SimonSonos

Groot gelijk maatje, geniet er maar lekker van 👍
Ik heb de spraak versterking gevonden dat klinkt al beter ik heb 2 ophangsystemen gekocht en wilde die dan naast de bank hangen en dan op oorhoogte ben nu nog niet onder de indruk van de surround maar de tijd zal het leren denk ik en bedankt voor de reacties
Reputatie 5
Badge +3
Je moet wel zien dat je installatie Dolby Digital signaal binnen krijgt. Dat kan je zien bij instellingen ‘info over mijn Sonos systeem’
Eens ze op oorhoogte hangen zal je het verschil wel merken hoor. Ook slim van de ophangsystemen aan te schaffen.
Laat maar weten hoe het eindresultaat is.
Veel succes
Reputatie 7
Ik zou ook nog even met een iPhone of iPad (evt. een geleende) Trueplay uitvoeren. Daarbij worden alle instellingen (ik neem aan ook de voor/achterverdeling) aangepast aan jouw kamer. Dat kan een resultaat geen dat jou alsnog niet bevalt, maar dan is de instelling wel zoals Sonos hem goed acht.....
Reputatie 5
Badge +2
Goed om te zien dat er veel tips en ervaringen gedeelt worden. We hebben nog een Hulp Topic met wat tips&tricks voor je Sonos Home Theater.