Beantwoord

Wat is PVT als mogelijke bron?

  • 21 February 2024
  • 5 reacties
  • 68 Bekeken

Badge +1

Gisteren een halve dag aan het klooien geweest met een Sonos Beam Gen 2 (geupgrade van een Gen 1) op een Philips.55OLED705/12… zo om de 20 sec een dropout van geluid via de TV.  4 x HDMI met op alle HDMI’s ARC. Dus het zou niet uit mogen maken welke poort ik zou gebruiken..nou dus wel. Tijdens het afspelen viel het signaal naar de Beam gewoon om de 20 sec gewoon weg voor een paar seconden. Ik heb toen de bronnen (sources) in beeld gezet en zag tot mijn verbazing dat de HDMI poort waar de Beam aanhangt aan het switchen was tussen Sonos Beam en PVT. Nu heb ik geen enkel idee wat PVT was/is (enkel de Beam en de Ziggo decoder zaten in een poort) maar ik heb het uiteindelijk op weten te lossen door de Beam op HDMI port 3 aan te sluiten en toen werkte het perfect en geen storingen meer. Op HDMI poort 1 en 2 bleef die maar switchen tussen Beam en PVT. (Poort 4 heb ik niet geprobeerd vanwege slechte bereikbaarheid) Wat is PVT als mogelijke bron? iemand een idee?    

icon

Beste antwoord door HenkV 26 February 2024, 20:10

Bekijk origineel

5 Reacties

Badge +1

Niemand? Mijn volgende TV wordt zeker geen Philips TV..  Valt echt op dat ze zwaar achter lopen.. Modellen (recente) van 2000 euro zonder eArc, een Lan poort van max 100MB, zeer zwakke WiFi implementatie (mijn iPone gaat 3 x zo snel. Bah. 

Reputatie 7

Interferentie tussen verschillende HDMI-aansluitingen komt inderdaad wel eens voor. Overigens geen idee wat PVT is.

Zijn er echt recente (nieuwer dan 2019/2020) modellen zonder eARC?

Overigens is een LAN-poort van 100MB genoeg voor alle streaming die je op een TV zou willen doen. Dat houdt echt wel op bij 20MB.

Badge +1

 

Zijn er echt recente (nieuwer dan 2019/2020) modellen zonder eARC?

Overigens is een LAN-poort van 100MB genoeg voor alle streaming die je op een TV zou willen doen. Dat houdt echt wel op bij 20MB.

 

Nou, kijk maar eens bij een Coolblue.  (allemaal 2023 modellen)

 

55OLED808 Ambilight 1699 euro  geen eArc

65OLED808 Ambilight 2199 euro  wel eArc

65PUS8808                 1309 euro  geen eArc

65OLED708                 1499 euro geen eArc

55OLED908                 2299 euro geen eArc

65OLED908                 2799 euro wel eArc

 

Streaming is ook geen probleem met een 100Mb lanpoort. Maar moet je eens proberen om lokaal een HDR film met Kodi af te spelen. Kodi draait dan op mijn Philips 55OLED705 (Android, 2021 gekocht en geen eArc) Dat gaat echt niet vloeiend via bedraad, ding blijft maar bufferen). Ik heb lokaal een GB netwerk en mijn NAS (Synology DS220+) doet max ongeveer 111Mbyte ps. (Max speed voor GB netwerk is ongeveer 115MB)  Zet ik de TV op WiFI dan loopt het wel vlotjes.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7

Nou heb ik al sinds 2011 geen Philips TV meer en heb ik niet de principieel de behoefte om Philips te verdedigen, maar volgens Philips zelf heeft de 808 weldegelijk eARC, op HDMI 2, zie https://www.philips.nl/c-p/55OLED808_12/oled-8-series-4k-ambilight-tv. Zo ook de 908, zie https://www.philips.nl/c-p/55OLED908_12/oled-plus-4k-ambilight-tv

Voor jouw (niet echt doorsnee) gebruik is de een LAN-poort met 100MB inderdaad aan de krappe kant. Gelukkig dat de wifi het wel goed doet.

Als je eARC nodig zou hebben, bijvoorbeeld als je ongecomprimeerde Atmos van een BD-speler aan je Beam zou willen doorgeven, dan is het wel vervelend als poort 2 zo slecht werkt. Misschien toch eens bellen met Philips?

Badge +1

Ik ben wel echt een Philips fan. Ambilight vindt ik fantastisch om naar te kijken. Bellen met Philips heb ik al meer dan genoeg gedaan. (In het begin veel problemen gehad met een Nvidia Shield). Shield was net op de markt, net als de TV. Dat er geen eArc op mijn TV zit uit 2021 is allemaal niet zo spannend. Voor het streamen (Netflix, HBO, Amazon) etc heb ik geen eArc nodig als ik Dolby Atmos wil horen. En anders zet ik Videoland wel op. Dan heb je nog eens wat aan je Sonos spullen. 🤣

 

Maar inderdaad specs van Coolblue (en anderen...)  zijn ook niet perfect maar het blijft wel opletten. Voorbeeld wat wel overeind blijft (helaas) is mijn eigen TV uit 2021 die het moet doen zonder eArc. 

Reageer