Beantwoord

Wat is de beste 5.1 opstelling?


Wat is de beste 5.1 opstelling? Ik heb 2 weken geleden een Play one aangeschaft voor de werkkamer, nu wil ik een uitbreiding voor de huiskamer met de playbar en sub tevens (het liefst ) met 2 of 3 play5 boxen. Bij de mediamarkt zeggen ze dat een 5.1 opstelling alleen met de playone boxen gaat....en dat je geen geluid van de tv over de play5 boxen krijgt althans met vertraging geluid/beeld. Dus even mijn vraag samengevat: kan ik de play5 boxen in een 5.1 opstelling gebruiken zonder geluid/beeld vertraging, en krijg ik dan ook het geluid van mijn PlayStation over de boxen...?

Groet Dennis
icon

Beste antwoord door Sjoop1985 2 March 2019, 16:33

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
De nieuwe generatie Play 5s kunnen net als de Play 1, Play 3 en One gebruikt worden voor surround. Het is alleen nogal overkill. In een gemiddelde Nederlandse woonkamer bieden de Play 1s of Sonos Ones voldoende vermogen voor surround.
De overkill snap ik wanneer je hem alleen voor films gebruik, Maar ik zou deze set ook willen gebruiken voor mijn muziek dvd’s en spotyfi, dus niet alleen voor de films. Is het dan nog steeds overkill...? Of krijg ik uit de 2 of 3 one’s met de sub (in mijn idd gemiddelde huiskamer) net zo een goed geluid...?
Reputatie 5
Badge +3
Alles wat je via de audio ingang (TV, DVD speler, PS4) naar de Playbar of Beam stuurt, wordt als "surround" weergegeven, dus dan spelen de achterspeakers een beperkte rol. Bij muziek vanuit Spotify kun je ze volledig stereo laten weergeven, en dan maakt het natuurlijk wel verschil. In mijn woonkamer (6x5m in alleen het zitkamer gedeelte) zijn de Ones, samen met Playbar en Sub ruim voldoende, maar smaken verschillen.
Sjoop, dus als ik het goed begrijp kunnen de play5 boxen wel met de soundbar alleen dit zou een overkill zijn. Maar wanneer ik deze gebruik voor spotify dan komen ze wel tot zijn recht....helder en dank voor je tijd....
Reputatie 5
Badge +3
Precies!
Reputatie 7
Badge +3
Ik vraag mij af of ze tot hun recht komen voor de muziek. Vergeet niet dat er ook al een sub en een soundbar gebuikt gaan worden. Ik zou haast zeggen koop er nog 1 one bij en probeer het eerst samen met de one uit de werkkamer. Mijn ervaring is juist dat het toevoegen van de sub voor een enorme geluidsverbetering zorgt en dan niet alleen in het laag.
Erooij, thnx. Kan ik ook proberen.
De wereld van Sonos is nieuw voor mij...
Reputatie 7
Badge +3
Vergeet ook niet dat wanneer speakers eenmaal opgenomen zijn in een surround opstelling ze niet meer als een stereo set gebruikt kunnen worden zonder ze eerste weer los te koppelen van de playbar. Erg omslachtig. Je moet de playbar incl sub en surrounds als 1 speaker zien bij Sonos. Via de geluidsinstellingen heb je wel mogelijkheden om bij muziek de achterspeakers enorm te versterken, maar ook je playbar zal altijd meedoen.
En je kan ook kiezen voor een zaak waar je 100 dagen geld terug garantie hebt. Zit je altijd goed, maar zoals gezegd zou ik beginnen met de aanschaf van playbar, sub en 1 one of 2 one’s. Bij 1 tijdelijk combineren met geen die one die je al hebt.
Helder, thnx