Skip to main content

Als ik mijn tv aanzet duurt het 1 minuut eer er geluid uit de sonos arc komt.

Opstelling is als volgt:

LG Oled 55C46LA op HDMI 2 KPN android box.

HDMI (E) Arc Sonos

Geluidinstelling: geluidsuitgang TV Bekabeld HDMI (arc) aparaat

DTV audio: automatisch

audioformaat: Bitstream

Uitgang digitaal geluid: passeren

EARC ondersteuning: aan

In de sonos app staat zodra de tv aan gaat: Tv-audio HDMI

Zowel de arc als de tv beschikt over de laatste software versies.

Bij het opstarten van tunein radio of spotify of de radio 2 app geen enkele probleem direct met het aanzetten is er geluid.

Of contact opnemen met LG. Mogelijk zit er een fout in hun update. 

Misschien..maar dan zou ik er toch ook last van moeten hebben?

Ach, waarom heeft de één wel problemen met de nieuwe Sonos app en de ander niet? 
kijk ook naar het ziggo probleem met de volumes die steeds omhoog gaan. Probleem in ziggo go app. Niet iedereen heeft het probleem, maar velen wel. Probleem ontstond naar update van het ziggo kastje.

Je weet het maar nooit waar een probleem vandaan kan komen. 

Ja natuurlijk. Maar de OP heeft al contact met LG gehad, er is zelfs een monteur langs geweest, etc.. en na een week is het probleem weer terug. Overigens vliegen de LG updates je om de oren dus ik sluit niks uit. De OP en Anita hebben de laatste modellen, C4 zelfs van dit jaar, G3 is van vorig jaar. Ziggo Go app lijkt mij niet waarschijnlijk want die is nog in beta of net uit voor WebOS. Ik draai hem niet op mijn TV. Hoewel, als mijn LG overschakelt naar de HDMI poort waar het Ziggo kastje aan hangt krijg ik in beeld: ZiggoGo Decoder… 😂

uitgang digitaal geluid op passeren zetten. 

Passeren of Auto doet bij mij niks voor het sneller opstarten, bij jou wel? Overigens heb je met de Auto setting de beste geluidskwaliteit. 

Ik heb passeren inmiddels ook geprobeerd maar ook hier geen verandering helaas.

Ook dit is geprobeerd. Helaas geen enkel effect. Wordt een beetje moe van LG. Dacht een goede tv met geluidsinstallatie te hebben gekocht. De Sonos is het probleem niet op diverse andere televisies geprobeerd met de e-arc aansluiting en direct geluid zoals het hoort.

Nieuwe module erin gezet onder garantie. 1ste dag op het moment van installeren was alles goed en dus wordt er aangegeven dat het probleem niet bij de tv ligt en daarmee is dit afgehandeld ondanks mijn reacties op de reparatie.

Heb nu al spijt van de mij LG TV. De leverancier van de Tv heeft ook al van alles geprobeerd en contact gehad met LG helaas de reparatie was op dat moment in orde en daarmee is het klaar.

Ik kan nu alleen via de digital out audio beluisteren of meer dan een minuut wachten op geluid.

Nooit meer een LG tv.

Wat voor module hebben ze erin gezet. Er zijn op dit forum meerdere mensen met een LG tv die prima werkt. Ik heb zelf een G1 werkt ook zonder problemen 

Gehele hdmi module is vervangen met andere woorden de gehele module waar alle aansluitingen op zitten

Kun je eens kijken welke software versie van de tv je hebt?

* Je hebt de nieuwste versie zie ik in je bericht

232036 Laatste versie

Ik heb er nu een optisch naar hdmi verloopstekker tussen gezet en bij mij is het probleem verholpen.

Ik hoop dat het bij meer mensen gaat werken.

Dat heb ik ook. Maar dat is eigenlijk niet de bedoeling. Op die manier kun je niet van het beste geluid genieten in mijn ogen.

Ik hoor geen verschil.

Ik ben blij dat het eindelijk weer werkt. ;)

Het is natuurlijk mooi dat het werkt maar het is niet zoals het eigenlijk zou moeten.

Reageer