Vraag

Waarom blijft mijn geluidsbeeld van mijn SONOS Arc zo vlak.

  • 19 June 2023
  • 5 reacties
  • 94 Bekeken

Gisteren mijn nieuwe SONOS ARC geinstalleerd, deze staat (LAN) bekabeld aangesloten.

Bij de (nieuwe) tv met een 2.1 HDMI kabel over de (E)ARC poort.

 

In tegenstelling tot de ARC bij mijn zoon thuis krijg ik er nagenoeg geen Bass uit, bij hem rollen bij wijze van spreken de kopjes van tafel. Bij mij, zowel via  Spotify als via mijn nieuwe LG tv nagenoeg niets. De equalizer staat hierbij dan vol aan.

 

Wat gaat er fout?

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 2
Badge +2

Beste @vanduhbarrug 

Hier ook een Arc bezitter, maar je vraag roept eerst een wedervraag op: hoe ziet je verdere configuratie er uit?  Zijn er achterluidsprekers, heb je een sub, ofwel gebruik je surround? En heb je het over muziek of over video-audio in vergelijking met je zoon? 

Reputatie 7

Trueplay gedaan?

Dank voor de feedback! 

 

De configuratie is de Arc met 2 One speakers. (deze wil ik ook graag buiten gebruiken) Daarnaast heb ik nu een connect staan met daaraan mijn oude installatie, deze heb ik nu separaat in een andere groep staan.

Ik ga ook testen hoe het klinkt wanneer ik de Ones ook in een aparte groep zet, maar uiteraard ook als surround speakers. Mocht ik alsnog niet tevreden zijn over de bassweergave overweeg ik een Sub.

Vooralsnog volstaat mijn oude installatie (Onkyo receiver met Klipsch speakers) daar prima in.

 

Allereerst maar eens starten met Trueplay uit te voeren, op de surround omgeving. Dank “106rallye”

daar heb je me al een stuk mee op weg geholpen. Moet eerst wel even een ios item opnieuw inrichten, of die van een ander gebruiken. Ik zie wel even.

Voor verdere tips sta ik natuurlijk altijd open.

Nogmaals dank voor deze feedback al vast!!

grtz

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Uit alleen een arc gaat nooit echte bass komen.

Het is een fantastische speaker maar het blijft een lange ronde buis van 9 cm doorsnede. Als het financiëel mogelijk is zou ik de sub toch overwegen. Samen met de 2 one's heb je een hele mooie set voor de tv. 

Ik begrijp dat ik het ook niet als een SUB moet zien hoor, maar ik ga kijken hoe ik dit ga ervaren. Geeft me in ieder geval ook mooi nog wat tijd om door te sparen. ;-)