Beantwoord

Vraag over HDMI ARC

  • 24 November 2018
  • 5 reacties
  • 1476 Bekeken

Beste, sinds vandaag ben ik in het bezit van de Sonos Beam, schitterend apparaat, instellen was een eitje.
Zoals gevraagd in de app, de tv aangezet, hdmi kabel aangesloten op de ARC poort en dat verliep zonder problemen.
Volume wordt ook netjes via de afstandsbediening geregeld.

Maar nu het probleem, als ik de tv uitzet, blijft de beam aan. Als ik in mijn source lijst kijk en ik kies de poort waar de beam op zit, dan zie ik niks.
Als ik dan de tv laat zoeken naar een nieuw apparaat, dan zie je op enig moment Sonos beam staan. Maar als hij bij 100% is dan geeft de tv aan niks te hebben gevonden. Kortom, hij doet niks met de beam.

Iemand en idee wat dit kan zijn?
Mijn tv is een Samsung, anynet staat aan in het menu, ik heb de tv al van het stroom gehad en opnieuw laten zoeken maar helpt allemaal niks.
icon

Beste antwoord door Tim S 29 November 2018, 11:12

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Snap de vraag helaas niet helemaal.
Je zet de TV uit, maar laat de Beam aan.
Als je de TV aanzet, hoor je dan niet het geluid van de TV weer over de Beam? Of geeft de Beam op dat moment geen audio meer? Ook als je in de Sonos app nakijkt of deze wel op de TV-stand staat?
Zie ook graag een diagnose tegemoet.
Beste Tim,

Ik heb de beam aangesloten op de ARC aansluiting van de tv. Ik lees dat als je de tv uitzet de beam dan ook automatisch uitgezet wordt. Dit gebeurt echter niet, lampje blijft branden.

Het geluid werkt prima, als ik de tv aanzet hoor ik het geluid over de beam. Tijdens het installeren werd ook automatisch de speaker van de tv uitgezet.

Wat mij opvalt, ik zie in mijn HDMI lijst de beam niet. De tv herkent hem niet als zodanig.
Als ik de juiste HDMI poort selecteer, dan kan ik zoeken naar apparaten. Als ik dit doe, zie je een balkje lopen en na enig moment staat er ook Sonos beam bij. Echter als het zoeken klaar is, dan geeft de tv aan geen apparaten gevonden te hebben.

Klopt dit bovenstaande?
Diagnose nummer is de volgende:

1573217651
Reputatie 7
Badge +2
De Sonos gaat pas uit als deze fysiek van het stroom af neemt.
Dus Sonos blijft in principe aan en op standby om benaderbaar te blijven voor de Sonos applicatie, hij kan immers ook muziek afspelen, hij is er niet alleen voor het geluid van de TV.
Klinkt er dus naar dat er eigenlijk geen probleem is als de Sonos netjes het geluid van de TV laat horen op het moment dat de TV aan gaat en dus geluid aan de Beam geeft.
Verder hoef je ook niet naar de Beam te zoeken op de HDMI poort, omdat deze al gevonden is en dus zijn werk doet als deze geluid aangeboden krijgt.
Super, dank voor het snelle en heldere antwoord.
😃