Beantwoord

Vraag over Beam gen 2 + 2x sonos one

  • 5 December 2022
  • 6 reacties
  • 282 Bekeken

Hallo,

Sindskort ben ik in het bezit van een mooie sonos  set die bestaat uit een beam gen 2 en 2x sonos one speakers. Maar ik loop tegen een klein probleempje aan, en ik ook dat iemand mij kan helpen.

 

De set werkt goed met de app en muziek spelen of casten van youtube werkt prima. Het enige probleem waar ik tegen aanloop is dat de tv geen surround afspeelt. (Het komt binnen via Stereo pcm)

De beam is aangesloten via een arc hdmi slot en kan de optie van output ook niet wijzigen (zover ik de handleiding kan lezen).  Mijn tv is een panasonic tx-58dxw874.

Is dit omdat de HDMI geen earc is of dat de tv geen dolby 5.1 ondersteunt? En om dit op te lossen is eventueel een splitter een oplossing?

 

 

 

icon

Beste antwoord door Erooij 5 December 2022, 22:36

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wat is je tv aanbieder en hoe komt het tv signaal binnen? Het is vaak een combinatie van instellingen ontvanger en instellingen tv. Het kan ook zijn dat de aanbieder alleen stereo doorgeeft.

Youtube is naar mijn weten altijd stereo pcm en niet aan te passen.

In het geval van de tv werkt alleen de beam maar niet de speakers..

Mijn tv aanbieder is ziggo

Wat is je tv aanbieder en hoe komt het tv signaal binnen? Het is vaak een combinatie van instellingen ontvanger en instellingen tv. Het kan ook zijn dat de aanbieder alleen stereo doorgeeft.

Youtube is naar mijn weten altijd stereo pcm en niet aan te passen.

 

Als ik youtube afspeel van mijn iphone en cast naar sonos werkt alles wel goed (had een dolby sound film afgespeeld).

Reputatie 5
Badge +3

YouTube is altijd in stereo, bij veel filmpjes staat wel bij Dolby of atmos of 4k maar vaak klopt dit niet 

Wat is je tv aanbieder en hoe komt het tv signaal binnen? Het is vaak een combinatie van instellingen ontvanger en instellingen tv. Het kan ook zijn dat de aanbieder alleen stereo doorgeeft.

Youtube is naar mijn weten altijd stereo pcm en niet aan te passen.

Gevonden Ziggo stond niet op digital dolby. Apps geeft nu aan 5.1 aan :) thanks!