Voordeel van Sonos Beam (gen 2)?

  • 22 December 2021
  • 4 reacties
  • 101 Bekeken

Hey,

 

Ik ben in bezit van aardig wat verschillende sonos boxen, maar overweeg om een beam Gen 2 erbij aan te schaffen. Ik heb enkel een vraag over geluid mogelijkheden en hopelijk kan iemand mij daarbij helpen.

 

Op dit moment:

Sonos 5 x2, sonos Sub en sonos move. Geweldig voor muziek (voor mensen die twijfelen over de sub, dit is echt een giga toevoeging zelfs bij de sonsos 5’s), maar qua tv geluid loopt het geluid niet altijd synchroon. Topics hierover schrijven ook dat een sonos 5 niet gemaakt is voor TV geluid. Deze is bij mij aangesloten met jack jack kabel op de headphone output van de TV, werkt, maar niet ideaal.

 

Vandaar mijn overweging om een beam gen 2 aan te schaffen op de optical output van de tv.

Indien ik een beam aanschaf geeft dit als voordeel dat het geluid van de tv synchroner zou moeten lopen dan nu het geval is.

 

Wat ik begrijp is dat sonos 5 een beetje overdone is qua surround, maar ja ik heb ze nu eenmaal. Dus prima. De beam overweeg ik meer vanwege het synchroon laten lopen van geluid, wat via jack jack tussen de sonos 5 en de tv niet ideaal gaat.

 

Mijn vraag

Als ik de sonos 5s en de sub configureer als surround met de beam, maar ik luister normaal muziek (dus geen tv), krijg ik dan ook geluid over de sonos move? Kan dat?

 

Of is dit alleen mogelijk in multi room opstelling? Indien dit laatse, en ik kijk TV, heb ik dan ook surround geluid? Met andere woorden, maakt de beam dan gebruik van de five’s en sub?

 

Ik hoor graag jullie advies / adviezen.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het is allemaal maar hoe je het configureert, maar het is allemaal mogelijk. Wat lastig wordt wanneer je een surroundopstelling maakt om er een stereo van te maken.

Bij surroundopstelling zal er altijd geluid uit de Beam, 5’s en sub komen. Eventueel kan je voor muziek ook de move toevoegen vanuit een andere “kamer”. Voor tv kan dit opzich ook, maar kans op vertraging van de move is dan groot.

Reputatie 7

toevoegen=groeperen

Hey 106rallye 

Bedankt voor je reactie.

Ik begrijp je antwoord helaas niet helemaal. Uiteraard wil ik bij muziek stereo geluid, het maakt mij niet zoveel uit of er wel / geen geluid uit de beam komt zolang de move maar meedoet in dezelfde fysieke kamer (of deze dan virtueel in de app in een andere kamer staat maakt mij ook niet veel uit) :)

Is dit dan mogelijk? 

In het kort:

bij muziek zou ik graag willen dat alle boxen muziek spelen

Bij tv zou ik graag willen dat er geen vertraging is

 

Reputatie 7
Badge +3

Bij tv kijken max je surroundset, dus Beam plus 2 surrounds en 1 of 2 subs. Geen stereo, maar muziek ook over alle boxen.

De surroundset is 1 kamer, de move kan je in een andere kamer (zo noemt asonos dat) zetten. Vervolgens kan je deze 2 kamers groeperen voor muziek en alle boxen worden gebruikt. Bij muziek prima, bij tv kan er een vertraging naar de move optreden.