Vraag

Volumeregeling Sonos Beam op Samsung QE55Q8F

  • 18 November 2019
  • 6 reacties
  • 483 Bekeken

Ik ben sinds kort eigenaar van een Samsung QE55Q8F en de Sonos Beam (met Sub).

Toen deze voor de 1e keer waren aangesloten (dmv de optische aansluiting) werd het geluid van mijn tv perfect afgespeeld door de beam. Ook kon de volume door de originele samsung afstandsbediening geregeld worden.

Nu heb ik besloten om de tv toch in een andere kamer te hangen en nadat alles weer is aangesloten wordt de Beam niet meer herkend. 

Uiteindelijk heb ik na veel gedoe deze toch werkend gekregen, alleen kan ik op de Beam niet met de afstandsbediening het volume regelen. 

Wellicht dat dit iets voor het Samsung topic is maar is er iets vanuit de Sonos omgeving wat ik over het hoofd zie en dit zou kunnen oplossen?

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7

Lijkt toch iets te zijn met je HDMI-CEC- instellingen of de ARC. Probeer eens te werken met die instellingen. Zit de Beam aan de HDMI-ARC-aansluiting?

Lijkt toch iets te zijn met je HDMI-CEC- instellingen of de ARC. Probeer eens te werken met die instellingen. Zit de Beam aan de HDMI-ARC-aansluiting?

 

Ik heb de bijgeleverde hdmi naar optische poort connector aangesloten. Dus de Beam zit niet op een HDMI poort aangesloten.

Reputatie 7
Badge +2

Lijkt toch iets te zijn met je HDMI-CEC- instellingen of de ARC. Probeer eens te werken met die instellingen. Zit de Beam aan de HDMI-ARC-aansluiting?

 

Ik heb de bijgeleverde hdmi naar optische poort connector aangesloten. Dus de Beam zit niet op een HDMI poort aangesloten.

Alleen via HDMI Arc met zijn CEC functie, zal de TV het volume van je Beam kunnen aanpassen.

De optische convertor maakt dit niet mogelijk, waarin er alleen geluid word aangeboden bij de Sonos.

Mocht je een infrarood afstands-bediening in huis hebben, dan zou je deze nog kunnen inleren aan de Beam, zie hiervoor de volgende FAQ.

Raar, want dit heeft wel via de optische converter gewerkt.

Ook in de app staat tijdens de mogelijkheid om de IR afstandsbediening te connecten terwijl ik de beam op de optische poort heb aangesloten.

Helaas pakt hij deze niet.

Aansluiten via ARC is geen optie vanwege het te kort aan hdmi poorten.

Reputatie 7

Is er dan in (de afstandsbediening van) de Samsung iets gewijzigd, zodat hij geen infrarood meer uitzendt?

Reputatie 7
Badge +2

Als het gewerkt heeft, dan is in het verleden het IR signaal al ingegeven aan Sonos.

De optische kabel heeft namelijk niet de mogelijkheid de commandos van de TV naar de Beam door te zetten, alleen geluid.

Heb je een andere infrarood bediening om te testen of die wel in te leren is? misschien van een TV uit de slaapkamer o.i.d.