Vraag

Volumeregeling Playbar met afstandbediening Entone (Caiway)

  • 4 July 2017
  • 7 reacties
  • 1656 Bekeken

Beste leden / Sonos,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende probleem. Sinds ik de Playbar heb gekoppeld (middels optische kabel direct naar de Bar vanuit de TV) kan ik het volume niet regelen via de afstandsbediening welke gekoppeld is aan de Entone decoder van mijn aanbieder Caiway.
De afstandbediening reageert niet tot slecht, wanneer ik volume down druk bestaat de kans dat het volume juist harder wordt gezet, mute werkt niet, en tal van andere voorbeelden.

Echter het grootste probleem is dat het volume van de Playbar op maximaal moet staan wil ik normaal volume registreren wanneer ik TV kijk. Switch ik vervolgens naar de Apple TV, de Playstation of gewoon muziek via de speaker knalt het muziek ik er (logischer) wijs met grof geweld uit. Het probleem zit 'm ook niet in de Playbar, maar ik vermoed dat de Entone het volume niveau (dramatisch) bepaald. Mijn aanbieder Caiway (h)erkent het probleem helaas niet.

Zijn er suggesties voor een andere installatie wellicht? Wijzigen van TV aanbieder gaat helaas niet aangezien ze de enige
leverancier zijn in deze (nieuwbouw) wijk. De TV die gebruikt wordt is een LG.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet
Niels

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 4
Badge +3
Er zijn inderdaad bekende problemen met Caiway en het infrarood signaal wat deze naar Sonos stuurt. De afstandsbediening stuurt op het moment van het indrukken van een knop een code uit via infrarood. Normaal gesproken betekent dit dat de PLAYBAR verschillende codes binnen krijgt gebasseerd op de knoppen die ingedrukt zijn, zodat de PLAYBAR weet of deze harder of zachter of gedempt moet worden.

In de meeste gevallen betekent dit dat deze afstandsbediening niet te gebruiken is maar er zijn situaties waar de afstandsbediening zelf geprogrammeerd kan worden. Mocht dit mogelijk zijn voor je afstandsbediening, programmeer deze dan voor een merk zoals bijvoorbeeld Philips. Als je deze op een dergelijk merk programmeert kan het zijn dat de codes die uitgezonden worden via infrarood duidelijker te onderscheiden zijn voor de PLAYBAR en dus beter reageert.

Qua suggesties voor een andere installatie als het programmeren niet werkt, zou je kunnen kijken of je een Logitech Universele Afstandsbediening kan aanschaffen. Deze kan je instellen op je TV en op de PLAYBAR. Anderzijds zou in principe elke infrarood afstandsbediening moeten werken, dus als je nog een andere hebt liggen kan je deze ook instellen.
Hoi Nick,

Dank voor je reactie.
Ik ben bereid om een nieuwe (universele) afstandsbediening aan te schaffen maar daar verhelp ik het euvel m.b.t. de volume regeling niet mee vrees ik.

Het slecht functioneren van de AB neem ik wel op de koop toe, het feit dat ik de PLAYBAR op maximaal volume moet hebben staan om enigszins een normaal volume bij TV kijken te registreren is een veel grotere doorn in het oog.

Heb je daar nog suggesties voor?

Bedankt!
Reputatie 4
Badge +3
Kijk even in de digitale ontvanger van Caiway of daar een instelling instaat voor zijn volume. Dit is een aparte volume instelling naast het volume van de TV en vaak is het zo dat dergelijke digitale ontvangers op de helft staan van wat ze kunnen doen. Als daar voor de rest geen volume regeling in zit in de instellingen, of deze staat al op zijn hardst, kijk dan even in de instellingen van de TV om te kijken of deze ten eerste op de juiste geluidsuitvoer staat (PCM of Doly Digital. PCM is een andere benaming voor stereo). Ten tweede is het ook hierin mogelijk dat er een losse volume regeling in het menu staat specifiek voor de audio uitvoer.

Als deze beiden op zijn hoogst zijn, of er zijn geen instellingen hiervoor te vinden, dan is het volume wat je uit de PLAYBAR krijgt tijdens TV kijken helaas het luidst wat je zal kunnen afspelen qua volume, de PLAYBAR in deze is slechts een speler van het signaal wat deze binnenkrijgt, en kan deze niet meer versterking dan de reguliere versterking die de PLAYBAR al doet.
Ik vraag me af of het probleem met de volume van de Entone afstandsbediening is opgelost en hoe dat wel goed werkend is verkregen?
Reputatie 7
Badge +2
Misschien dat Nielzerr hier nog iets van duidelijkheid op kan bieden, helaas geen terugkoppeling ontvangen dat het wel of niet is opgelost.
Hallo allen,

Excuses voor het uitblijven van mijn reactie, ik heb geen melding ontvangen van nieuwe berichten in dit topic.

Helaas kan ik niet zeggen dat het probleem zich niet meer voordoet. Inmiddels in het bezit van een andere TV (Samsung) maar problemen zijn hetzelfde. Het zit ‘m dus echt in de Entone/Caiway. Het volume van de TV wijkt compleet af dan dat van de andere aangesloten apparaten. (netlfix via app TV, PlayStation)

Zie screenshot van de regeling van het volume wanneer ik de TV gebruik. Op basis hiervan zou je denken dat de TV enorm hard staat, maar dat is dus niet het geval.

Reputatie 5
Badge +2
Dat is jammer om te horen. In dat geval raden we aan om een andere afstandsbediening te gebruiken. Misschien degene van je Samsung?