Beantwoord
Volumeregeling icm Samsung QLED QE49Q7FAM
Ik heb van de week een Sonons Playbar, 2 PLAY1 en Sub aangesloten op mijn Samsung TV. Samsung maakt gebruik van een Connect Box waar alle bekabeling van randapparatuur op wordt aangesloten. De Playbar heb ik via Optische Connectie aangesloten op de Connect Box van Samsung. Volledige installatie gevolgd en alles werkt, behalve de volume regeling via de afstandsbediening van de Samsung TV. Deze werkt alleen als de Connect Box in zicht is van de afstandsbediening. Omdat deze in de kast staat moet ik nu de kastdeurtjes open laten staan. Niet fraai. Nu weet ik dat de volumeregeling gewoon moet werken. Heeft iemand dit probleem al eens gehad? Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
Beste antwoord door Tim S
Sonos kan een infrarood signaal inleren, niet een RF (Radio Frequentie)
Mogelijk heb je een Samsung One remote. welke beide IR en RF kan uitzenden.
Als deze goed ingesteld staat, zal deze door de Sonos kunnen worden ingeleerd.
Klinkt er trouwens nu naar, dat je de TV decoder (*horizonbox?) van volume voorziet, en deze het geluid dus harder of zachter zet.
Waarin Sonos dus niet qua volume word aangepast, maar gewoon van de bron voor zich een harder of zachter volume niveau ontvangt.
Bekijk origineelMogelijk heb je een Samsung One remote. welke beide IR en RF kan uitzenden.
Als deze goed ingesteld staat, zal deze door de Sonos kunnen worden ingeleerd.
Klinkt er trouwens nu naar, dat je de TV decoder (*horizonbox?) van volume voorziet, en deze het geluid dus harder of zachter zet.
Waarin Sonos dus niet qua volume word aangepast, maar gewoon van de bron voor zich een harder of zachter volume niveau ontvangt.
Reageren op dit topic is niet mogelijk.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.