Beantwoord

Volumeregeling icm Samsung QLED QE49Q7FAM

  • 12 December 2018
  • 10 reacties
  • 839 Bekeken

Ik heb van de week een Sonons Playbar, 2 PLAY1 en Sub aangesloten op mijn Samsung TV. Samsung maakt gebruik van een Connect Box waar alle bekabeling van randapparatuur op wordt aangesloten. De Playbar heb ik via Optische Connectie aangesloten op de Connect Box van Samsung. Volledige installatie gevolgd en alles werkt, behalve de volume regeling via de afstandsbediening van de Samsung TV. Deze werkt alleen als de Connect Box in zicht is van de afstandsbediening. Omdat deze in de kast staat moet ik nu de kastdeurtjes open laten staan. Niet fraai. Nu weet ik dat de volumeregeling gewoon moet werken. Heeft iemand dit probleem al eens gehad? Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?
icon

Beste antwoord door Tim S 12 December 2018, 11:17

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Sonos kan een infrarood signaal inleren, niet een RF (Radio Frequentie)
Mogelijk heb je een Samsung One remote. welke beide IR en RF kan uitzenden.
Als deze goed ingesteld staat, zal deze door de Sonos kunnen worden ingeleerd.
Klinkt er trouwens nu naar, dat je de TV decoder (*horizonbox?) van volume voorziet, en deze het geluid dus harder of zachter zet.
Waarin Sonos dus niet qua volume word aangepast, maar gewoon van de bron voor zich een harder of zachter volume niveau ontvangt.
Hoi Tim, dank je wel. Ik heb de zilverkleurige One Remote. Zit daar nog verschil in? En wat bedoel je precies met dat ik de volume van de Horizonbox harder of zachter zet? Die heb ik inderdaad ook, maar die zit aangesloten op de Connect Box van Samsung
Reputatie 7
Badge +2
De Connectbox van Ziggo geeft internet en TV, maar dit TV signaal gaat als het goed is naar je Horizonbox.
Je Horizonbox werkt als de TV-decoder die het TV-signaal aan de TV geeft.
Je zet het deurtje open van je TV-meubel waardoor de bediening de Horizonbox kan besturen qua zenders schakelen, maar ook qua volume wat de Horizonbox geeft.
Dus je zet de Horizonbox denk ik hoger en lager qua volume, deze geeft dit harder of zachtere geluid aan de TV, waarin de TV dit volume niveau aan de Sonos doorgeeft.
Oke duidelijk. Maar hoe los ik mijn "probleem" nu dan op? Ik heb de instructies gevolgd voor wat betreft het IR signaal, maar volgens mij staat dit allemaal goed. Het vreemde is dat ik bij het wijzigen van de kanalen op de TV wel een lampje zie knipperen op de Playbar, maar als ik de volume wil wijzigen (wel als het deurtje van de TV meubel open staat. Ik begrijp nog steeds niet goed wat er nu mis is
Reputatie 7
Badge +2
Je wilt zorgen dat de volume van de horizonbox altijd op 100% staat. zodat je de volume van de Playbar gaat besturen met de afstandsbediening.
Als de Sonos op 20% volume staat zou deze een degelijk volume moeten geven als deze 100% van de TV/Horizonbox zou ontvangen.
Of staat je Playbar ook achter het deurtje? in principe is dat niet de bedoeling, die staat hopelijk op het TV-meubel.
Playbar staat op het meubel. De Connect Box van Samsung en de Horizonbox staan in de meubel
Reputatie 7
Badge +2
Ok, dus als deze 100% volume geven, zou de Sonos met 100% volume echt kei-hard geluid moeten geven, je gaat dan met de afstandsbediening, of de Sonos app, de Sonos Playbar van zijn volume besturen.
Ik ga er vanuit dat je de Sonos Playbar op 10 a 30% volume zal zetten en een degelijk geluid zult ervaren.
Als je de bediening gebruikt van de TV, bestuur je ook de Playbar waarin deze in volume omhoog of naar beneden gaat.
En als het goed is blijft je Horizonbox op 100% staan want het kast deurtje is dicht, dus deze ontvangt het IR signaal niet, dit is in principe goed, want als het deurtje open is, zet je mogelijk de Horizonbox zachter qua volume, waardoor Sonos zachter geluid ontvangt en harder moet om nog een degelijk geluid te geven.

Als hier toch nog verdere vragen of problemen in zijn, wil ik je vragen ons te bellen, want heel veer meer informatie kan ik er niet over bieden, en als er problemen zijn dan kan dit via het forum niet onderzocht worden.
NL: 0800 555 1234
BE: 0800 644 44
Beide gratis nummers te bereiken van 10:00 tot 18:00 op werkdagen.
Oke. Ik ga dit vanavond proberen. Dank je wel in ieder geval
Het heeft (helaas) niets geholpen. Ik vraag mij ook af of dit nu het echte probleem is. Ik denk namelijk dat de afstandsbediening zelf niet communiceert met de Sonons Pkaybar. Als ik met dezelfde afstandsbediening namelijk het kanaal van de TV veranderd, dan zie ik op de Playbar een lichtkleurig lampje knipperen. Wanneer ik de volume wijzig gebeurt er niets, wel als ik de TV meubel open doen. Erg frustrerend dit. Als het nu een huis tuin en keuken apparaat was prima, maar ik betaal wel voor kwaliteit. Zowel de TV als de Playbar zijn niet echt goedkope items. Ik ben een absolute Sonos fan, maar ik overweeg om alles gewoon terug te brengen.
Reputatie 7
Badge +2
De prijs van je Sonos heeft niks te maken met hoe deze moet functioneren en wat jou verwachtingen zijn omtrent hoe deze moeten functioneren.
Zoals ik gemeld heb, kan de Sonos een infrarood signaal inleren, misschien is er de verkeerde knoppen ingedrukt, of de bediening van de TV stuurt een ander signaal dan wat eerder aan Sonos gemeld is.
Die smart remotes die tegenwoordig op de markt zijn, hebben steeds weer nieuwere functies, dat ze bijvoorbeeld alleen infrarood uitzenden als de TV daadwerkelijk aan staat, of juist uit staat.
Feit blijft, je geeft Sonos een infrarood code, en hier zal Sonos op reageren, en hoe andere apparatuur dit verder beinvloed, of daar ook op zou reageren, heeft verder niks met de Sonos installatie te maken.
Wil je toch vragen ons telefonisch te contacteren, zodat we samen naar een oplossing kunnen werken, of in iedergeval duidelijkheid kunnen bieden over het probleem waar je teven aan loopt.