Skip to main content

Het volume van mijn nieuwe (13-8-2024) Sonos Arc gaat vanzelf omhoog. Alles al een keer terug gezet en een schone installatie uitgevoerd. Maar dit heeft geen oplossing geboden. De Arc is op HDMI-Arc aangesloten. Contact met de Sonos helpdesk verliep prima verschillende mogelijkheden getest maar probleem is niet verholpen. Besloten is om de Arc te vervangen via advance regeling .(wordt nieuwe Sonos Arc gestuurd en na ontvangst stuur ik de defecte Sonos Arc terug).

Super oplossing op het eerste gezicht. Maar de werkelijkheid is anders. Ik ontvang via mail een MRA die moet ik controleren en daar waar nodig aanvullen en retourneren. Na het retourneren van de mail krijg ik een mail waarin staat dat ik de huidige Arc moet retourneren zodra ik een retour label van UPC heb ontvangen. Het risico van eventuele transportschade ligt bij mij?? Hè Sonos kiest een transportbedrijf op hun kosten maar de risico’s liggen bij mij, belachelijk. Ook komt men de afspraak niet na dat ik eerst een nieuwe Arc zou ontvangen. Nee eerst de oude terugsturen en binnen 3-7 werkdagen krijg ik een nieuwe toegestuurd. 
ik vraag me af wat voor status een servicedesk medewerker heeft, de toezeggingen die zij doen zijn windowdressing. Super service Sonos hiermee win je het vertrouwen van je klanten.

Je hebt hem bij Sonos gekocht begrijp ik, dan kun je hem binnen 30 dagen gewoon terug sturen en krijg je je geld terug. 


Ronald, ik wil gewoon een nieuwe Sonos Arc want uit het onderzoek van de technische medewerker is het waarschijnlijk een technisch mankement. Als ik nu TV of een film kijk moet ik telkens (om de 10 a 15 minuten)het volume bijstellen.

 


Had het niet goed gelezen.. hopelijk heb je snel je nieuwe arc en werkt het. 


Ronald dat hoop ik ook. Maar mijn ergernis zit m in het proces en de afspraken die niet worden nagekomen. Zoals terugsturen “oude Arc” voordat een vervanger is geleverd, niet volgens de afspraak met service centrum, en transportschade voor mijn rekening.


Heb je soms een abonnement bij Ziggo? Bij Ziggo is/was er een probleem met automatisch harder wanneer de Ziggo-app op de tv was geïnstalleerd. Het maakte dan verder niet uit waar en hoe je keek, het ging op de achtergrond mis. 
Zo ja, de app verwijderen.


Dank voor je reactie. Ik heb een KPN contract. De tv is via de kpn decoder aangesloten op HDMI-Arc 2 en de Sonos Arc is op HDMI-Arc 1. Omwisselen van HDMI-poort heeft het probleem niet opgelost. 


Een tv decoder hoort eigenlijk op hdmi 1

 


Ronald, dank voor je reactie. Klopt ik had eerder de kpn decoder op HDMI 1 staan maar op zoek naar een oplossing heb ik even geprobeerd van poort te wisselen. Het maakt echter geen verschil het probleem blijft. Wat wel opvalt is dat wanneer ik gewoon een radio stream er geen enkel probleem is. 


Wij hebben hier hetzelfde probleem met onze arc , om de 10 a 15 gaat ie iets harder ( niet veel ) maar genoeg om hem dan toch steeds weer iets zachter te moeten zetten , de arc is ondertussen 9 a 10 maanden oud en ook geen idee wat een oplossing kan zijn ,dus ook maar eens een telefoontje naar sonos waagen denk ik???


Gosé, heb jij ook een Philips TV?

 


Ja heb ik idd , phillips oled , zou het hem daar in zitten misschien?

 


Lijkt er echt op dat het in de Philips oled  zit. Ik heb vanmorgen een mail naar Philips support gestuurd dus wacht even op een reactie


Hebben jullie ook een app geïnstalleerd om tv te kunnen ontvangen van de provider? Bij Ziggo een bekend probleem dat wanneer de ziggo Go app geïnstalleerd is er een volumeprobleem. Dit ongeacht of je de app nu wel of niet gebruikt. Dit geldt dus ook voor gebruikers die ooit ziggo gehad hebben en de app hebben laten staan.


Ik heb inderdaad de KPN app geïnstalleerd. Lijkt me vreemd dat een app de oorzaak van de ellende is. Voor de zekerheid haal ik de kpn app er af.

 


Weet niet hoe dat bij kpn is, dit speelt bij Ziggo. Is daar ook bekend, dus het kan wel degelijk. 
 


We houden contact👍


Gosè, welke Philips Oled TV heb jij ik heb de 65OLED804/12

 


Het gaat dan dus op de Ziggo app op de TV? En specifiek op Philips TV's?


Dat weet ik niet zeker. Want ik gebruik een KPN decoder maar heb wel een KPN app op mijn Philips tv staan. Maar het lijkt mij dat het kennelijk iets met mijn Philips tv (OLED-4de/12) te maken heeft. Het lijkt mij zeer vreemd dat een app dit veroorzaakt maar uitsluiten kun je het niet. 
ik heb verschillende keren met Sonos contact gehad over dit probleem zij geven aan dat ze vooralsnog geen oplossing/verklaring voor dit probleem hebben maar melden wel dat er meer van dergelijke meldingen zijn geweest.

 


Zojuist contact gehad met Philips support. Zij zijn min of meer bekend met het probleem. In de meeste gevallen wordt de geluidsvolume  verhoging veroorzaakt de Ziggo Go app Op de Phillips tv. Ik heb de app inmiddels verwijderd. 


Dat is dus wat ik steeds aangegeven heb. Op het forum van Ziggo wordt er hier ook melding van gemaakt.


Klopt helemaal. Ik heb het zelf nog niet kunnen testen maar ik kijk vanavond even hoe het gaat.


Gaat helemaal goedkomen. Ook op dit forum zijn er al meldingen van succes.😉


Ik heb zojuist een klein uur mijn tv aangehad en het geluidsniveau is stabiel gebleven. Kortom de oorzaak van het probleem is “Ziggo Go app” . Ik heb de app van  mijn Philips TV verwijderd en probleem is opgelost. Dank voor jullie  en Phillips Support voor het meedenken en input.👍

 


Gosè, welke Philips Oled TV heb jij ik heb de 65OLED804/12

 

Aba , ik heb de 66Oled854/12 , ik lees nu net alle berichten mbt de ziggo go app op de tv , en die heb ik idd 2 weken geleden geïnstalleerd om voetbal te kunnen kijken , heb hem er nu gelijk afgegooid dus ben benieuwd of het nu opgelost is , ik laat het weten .

 


Reageer