Beantwoord

volume sonos systeem gaat niet zo hard als bij een maatje

  • 16 June 2023
  • 8 reacties
  • 173 Bekeken

Goedeavond iedereen,

Ik heb een vraag betreft het volume van mijn Sonos set.. 

Ik heb een Arc met 2x Play one SL als surround speakers.. En een Sub3

Mijn neef heeft dezelfde set als mij... Nu gaat het bij hem dubbel zo hard als bij mij... 

Als hij een film afspeeld met Dolby atmos dan weet je niet wat je mee maakt..Het geluid vliegt in het rond op volume 70%

Zet ik dezelfde film op zet en ik speel op 100% wordt ik er niet echt warm of koud van... 

In De Sonos app geeft die wel aan dat er "Dolby Atmos" op dat moment afspeeld wordt en Scroll ik bijvoorbeeld door het film menu op netflix staat er weer "stereo" 

Zijn woonkamer is wel 2x zo groot als dat van mij momenteel..

Mijn woonkamer is maar 3 bij 4 meter.. 

Ik heb mij laten vertellen in de winkel dat dit komt door de ruimte Sonos blijkt zich aan te passen aan de ruimte door de microfoon in de Arc hoort het apparaat zijn eigen geluid en corrigeert dit automatisch…

Nu mijn vraag klopt dit???

Ik ben razend benieuwd...

icon

Beste antwoord door Erooij 18 June 2023, 08:46

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij regelt de microfoon van de Arc niets en is deze alleen voor spraakbesturing.

Heb je niet per ongeluk de volumebegrenzing in de app ingesteld?

Nee alle instellingen staan exact het zelfde als bij mijn neef... zowel de sonos instellingen als de tv instellingen... 

Reputatie 7
Badge +3

Dan zou ik maandag eens met Sonos bellen om opheldering te krijgen over dit fenomeen. 
Uiteraard heeft iedere ruimte zijn eigen klank, maar wanneer het zo extreem is zoals je het beschrijft komt het mij vreemd over. 
Maar wellicht is er niet voldoende ruimte in je kamer om het geluid op de juiste wijze via het plafond te laten kaatsen.

Reputatie 5
Badge +3

Kan dit te maken hebben met trueplay? En 70% volume dat geloof ik graag dat het hard gaat, zover ben ik nog nooit geweest. 

Kan dit te maken hebben met trueplay? En 70% volume dat geloof ik graag dat het hard gaat, zover ben ik nog nooit geweest. 

Ik heb geen idee ik hoop dat iemand hier mij dat kan vertellen..  kun je uitleggen wat Trueplay inhoud?? Heeft dat te maken met die microfoon ??

70% is inderdaad echt hard bij mijn neef. Ik speel standaard tv geluid of Spotify normaal geluid al op 35/40% dat is normaal tv kijken geluid.. 

Reputatie 7
Badge +3

TruePlay heeft niets te maken met die microfoon. Zoals aangegeven is die microfoon er alleen voor de spraak.

Trueplay kalibreert het systeem voor de ruimte waar het systeem speelt en kan opzich het verschil wel maken. Voor TruePlay in te stellen heb je een iPhone of iPad nodig. Heb je die niet dan kan je deze ook gebruiken van een kennis. Hoeft slechts eenmalig te gebeuren. 
Zoals jezelf eea beschrijft komt het verschil echter als extreem groot over en ik vraag mij af of TruePlay dat kan oplossen. Het is altijd het proberen waard.

Reputatie 7

Kleine aanvulling. Mocht je gelezen hebben dat Trueplay wel via de microfoon op het apparaat kan: dat is alleen bij de Era’s, de Roam en de Move (geloof ik) zo. Niet bij de soundbars.

Ik zou ook eens kijken of de bron en mogelijkheden van je TV wel overeenkomen. Er zit een onwijs verschil (in volume en dynamic) tussen bijvoorbeeld Dolby TrueHD (Atmos) en Stereo of Dolby Digital.