Volume aanpassen van Sonos Arc (home cinema) is alleen nog maar mogelijk vanuit de Sonos App.

  • 20 April 2023
  • 5 reacties
  • 108 Bekeken

Goedemiddag,

Ik ben sinds een aantal dagen er achter gekomen dat ik het volume van de Sonos Arc (home cinema) alleen nog maar kan aanpassen vanuit de Sonos App.

Onlangs is er een update uitgevoerd op de LG G1 TV en tevens meerdere keren op mijn Sonos homecinema. Sindsdien, zo lijkt het, ik weet helaas niet na welke update, zie ik wel op de TV dan het volume harder of zachter gaat op het scherm als ik op de volume toets druk maar in praktijk gebeurd er helemaal niks.

Ik heb de Sonos Arc via de ARC poort gekoppeld aan de LG G1 TV. Ik heb de stekker ook al een keer ontkoppeld zonder resultaat. Alles langdurig van de stroom heeft ook geen oplossing geboden.

Hebben meer mensen dit probleem ervaren? Iemand advies? Alvast bedankt!


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Goedemorgen, het lijkt er op dat de HDMI-kabel de boosdoener is. Die ga ik wanneer mogelijk vervangen.

Opgelost. Het werd veroorzaakt door een HDMI-Switch die voor een conflict zorgde als deze wel aangesloten zat op de TV maar niet aan stond 😅

Reputatie 5
Badge +3

Waarvoor gebruik je de hdmi switch? 

Reputatie 7

Opgelost. Het werd veroorzaakt door een HDMI-Switch die voor een conflict zorgde als deze wel aangesloten zat op de TV maar niet aan stond 😅

Goed dat je dit even laat weten. Was ook wel goede info vooraf geweest.

Waarvoor gebruik je de hdmi switch? 

De HDMI voor de Sonos Arc zit in de Arc van de tv. De andere HDMI kabel zit in de HDMI switch waar aan de xbox, bluray, appleTv etc zit. Dit zou niks met elkaar te maken moeten hebben. Toch zorgde dit voor een probleem. Ik zette de HDMI switch met klik aan klik uit, uit. Ik laat de HDMI switch nu maar aan staan en dan heb ik geen enkel probleem. Het volume kan zo wel harder en zachter gezet worsen. Geen storing dus als gevolg van Sonos surround of LG tv nog de kabel (want die had ik ook al vervangen)