Beantwoord

Volume aanduiding op TV werkt niet goed

  • 14 June 2018
  • 8 reacties
  • 1925 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
  • Enthusiast
  • 28 reacties
Ik heb gister een nieuwe Playbar van iemand overgenomen, en heb hem bij hem thuis eerst getest om te kijken of alles goed werkte. bij die setup moest ik de afstand bediening instellen en kreeg ik de vraag of het volume op de tv goed werd aangegeven. Dat was daar allemaal goed. Maar nu heb ik thuis de playbar aan mijn tv gehangen en alles werkt goed (ook de afstandbediening van mijn tv) maar het symbool van het volume op het TV scherm blijft grijs en geen dus geen geluid sterkte aan. Hoe kan ik dit wel goed werkend krijgen ??
icon

Beste antwoord door Ryan A 21 June 2018, 12:48

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
De PLAYBAR laat geen volume balk zien aangezien optische niet een twee-weg communicatie is. Je krijgt dus nooit op de TV het volume te zien van de PLAYBAR. Dit zal wel met de nieuwe BEAM het geval zijn als deze op de HMDI Arc is aangesloten.
Reputatie 2
Badge +1
Bedankt voor je antwoord, het is mijn duidelijk. Toch blijf ik het wel vreemd vinden, want ik weet zeker dat bij de gene waar ik de playbar gekocht heb wel de geluid sterkte op het beeldscherm van de tv werd aangegeven. Maar het is niet anders, ben er al weer aangewend inmiddels
Reputatie 5
Badge +2
Het kan voorkomen dat de volume aanduiding zichtbaar is maar dit is niet gelinkt een aan de volume van de PLAYBAR.
Reputatie 2
Badge +1
Nieuwe Qled herkent de playbar met volume aanduiding in beeld. Alleen door een bug moet je dit elke keer ingeven (optisch) na herstart.
De PLAYBAR laat geen volume balk zien aangezien optische niet een twee-weg communicatie is. Je krijgt dus nooit op de TV het volume te zien van de PLAYBAR. Dit zal wel met de nieuwe BEAM het geval zijn als deze op de HMDI Arc is aangesloten.

Mijn Beam laat geen volume balk zien op de tv. Deze is aangesloten via HDMI Arc, is er een oplossing zodat de volume balk wel te zien is?
Reputatie 7
Badge +2
De PLAYBAR laat geen volume balk zien aangezien optische niet een twee-weg communicatie is. Je krijgt dus nooit op de TV het volume te zien van de PLAYBAR. Dit zal wel met de nieuwe BEAM het geval zijn als deze op de HMDI Arc is aangesloten.

Mijn Beam laat geen volume balk zien op de tv. Deze is aangesloten via HDMI Arc, is er een oplossing zodat de volume balk wel te zien is?

Als je de Beam van je TV ontkoppelt, zie je dan dat de TV wel weer een volume balk zou laten zien? als de TV zelf zijn geluid zou regelen? uit eigen speakers?
De PLAYBAR laat geen volume balk zien aangezien optische niet een twee-weg communicatie is. Je krijgt dus nooit op de TV het volume te zien van de PLAYBAR. Dit zal wel met de nieuwe BEAM het geval zijn als deze op de HMDI Arc is aangesloten.

Mijn Beam laat geen volume balk zien op de tv. Deze is aangesloten via HDMI Arc, is er een oplossing zodat de volume balk wel te zien is?

Als je de Beam van je TV ontkoppelt, zie je dan dat de TV wel weer een volume balk zou laten zien? als de TV zelf zijn geluid zou regelen? uit eigen speakers?


Als ik de Beam afkoppel van de tv, dan worden de tv speakers geactiveerd. Dan werkt de weergave wel weer..
Reputatie 7
Badge +2
Denk toch dat je bij de fabrikant van de TV wilt navragen of de volume balk van de TV weer zichtbaar kan worden als er een soundbar van een ander merk via HDMI Arc functies zal overnemen.