Beantwoord

Volume aanduiding

  • 10 October 2018
  • 3 reacties
  • 3508 Bekeken

Ik heb mijn Sonos aangesloten en als ik de volume van mijn tv harder of zachter zet zie ik niet op welke volume hij staat (cijfers) alleen dat er een andere koppeling staat er dan? Hoe kan ik gewoon weer cijfertjes zien?
icon

Beste antwoord door Tim S 11 October 2018, 16:29

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Dit is waarschijnlijk niet mogelijk.
Wij raden aan de TV speakers uit te zetten, aangezien Sonos de volume zal overnemen.
Ligt trouwens een beetje aan of je de Playbar, Playbase of Beam in huis hebt.
Als de TV speakers uit staan, dan zou je geen volume-indicatie moeten zien, als je deze wel ziet, kan je deze negeren, omdat er toch geen geluid uit de TV zou komen.
Het volume van de Sonos, doe je op je gehoor, staat hij te hard dan zet je deze zachter, staat deze te zacht dan zet je deze harder.
Je zou de Sonos app kunnen openen om te zien hoever de volume-schuif balk staat, maar dit is de enige manier om af te lezen wat voor volume-niveau je aan het beluisteren bent.

Met de Sonos Beam, zou de Beam via HDMI Arc op de TV aangesloten moeten zitten, dan neemt de Sonos Beam het volume niveau van de TV over.
De Beam zal tegen de TV zeggen dat deze zijn eigen speakers uit moet zetten, waarna de Beam dit geluid laat horen.
De TV en Beam kunnen dus eigenlijk als 1 apparaat gezien worden.
Mogelijk dat de TV dan nog een volume indicatie weergeeft, waarin de Sonos Beam dat niveau ook zal aanhouden.
De "niet mogelijk" statement is dus meer van toepassing op de Playbar en Playbase.
De Playbar geeft bij mijn Samsung televisie geen geluidsindicator, omdat hij via een optische kabel is aangesloten. Ik heb wel gelezen dat je dit kan verhelpen met een optisch naar hdmi arc omzet adapter. Deze kan je op internet wel vinden. De tv zal dan aangeven op welk volume hij naar de HDMI uitstuurt. Hier zit dan de Playbar aan vast.
Reputatie 7
Badge +2
De Playbar geeft bij mijn Samsung televisie geen geluidsindicator, omdat hij via een optische kabel is aangesloten. Ik heb wel gelezen dat je dit kan verhelpen met een optisch naar hdmi arc omzet adapter. Deze kan je op internet wel vinden. De tv zal dan aangeven op welk volume hij naar de HDMI uitstuurt. Hier zit dan de Playbar aan vast.
Dit is alleen het geval bij de Sonos Beam, waarbij deze wel via de HDMI Arc poort aangesloten dient te worden.
Bij de Playbar, bestuur je de Playbar zijn volume, en de TV zal dit niet weergeven, je doet dit dan ook op gevoel, of je zult de Sonos app moeten openen om te zien op welk volume niveau je Playbar staat.