Beste
Mijn stereo heeft het zopas begeven en ben aan het uitkijken naar een nieuwe SONOS setup.
Mijn idee is het volgende:
- SONOS Beam (gen2)
- SONOS ERA 300 2x (met stand)
- SONOS sub mini
- SONOS Amp (om REGA P3 platenspeler te kunnen connecteren)
Het gebruik van de ERA 300’s is dubbel.
Ze zouden dienst moeten doen als surround tijdens cinema opstelling.
Doch indien TV niet wordt gebruikt, maar enkel naar muziek wordt geluisterd (gestreamd of via platenspeler) dan zou ik de ERA 300’s als stereopaar willen gebruiken (zonder de Beam) samen met de sub mini. Kan dit (eventueel met extra onderdelen in de setup)?
Wat zijn de mogelijkheden van de AMP?
- Ofwel, ik gebruik geen andere speakers dan bovenstaand vermeld. Hoe sluit ik het beste de Amp aan?
- Ofwel, ik gebruik wel andere passieve speakers. Kan ik die combineren met bovenstaande opstelling? En kan ik hierbij ook de Beam (gen 2) uit de configuratie laten in het geval ik enkel muziek speel (gestreamd of via platenspeler)?
Bijkomende vraag: als ik het goed begrepen heb, is er voor elk extern apparaat (platenspeler, cd/DVD-speler,…) een aparte Amp nodig? Of bestaan er bv ook cd/DVD-spelers die bv rechtstreeks op de TV (LG OLED55C8PLA) kunnen aangesloten worden via HDMI (of iets dergelijks)? Of wat is een andere mogelijke manier?
Zo ik denk dat ik hiermee een zo compleet mogelijk overzicht heb gegeven van wat de bedoeling is.
Dank alvast voor jullie bevindingen en adviezen.