Beantwoord

verschil in geluid tv en muziek

  • 19 February 2021
  • 5 reacties
  • 237 Bekeken

Hoi allemaal,

 

Mijn opstelling is een sonos Beam en 2x de one SL.

ik merk dat wanneer ik een YouTube filmpje volledig via mijn Chromecast stream het geluid echt een stuk minder is dan wanneer ik alleen het geluid van hetzelfde youtube filmpje direct stream naar de sonos en het beeld op mijn telefoon kijk. Ik heb zitten zoeken maar ik kan het niet vinden. Iemand enig idee?

 

alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Erooij 21 February 2021, 08:09

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Wat zegt je Sonos app in beide gevallen bij Systeem-Over mijn system?

Reputatie 7
Badge +3

Streamen stuurt geluid direct naar alle speakers en gebruikt de muziekinstelling van de Sonosapp. Via tv gebruikt Sonos, de tv instelling van de app en stuurt YouTube standaard een stereosignaal door naar je Sonos Beam. Achterspeakers zullen dus een heel ander geluidsbeeld ontvangen omdat ze dan echt als surroundspeakers zijn ingesteld en nauwelijks signaal zullen ontvangen bij een stereo geluid.

Reputatie 7

Inderdaad zeker als je achterspeakers op “volledig” staan doen ze bij muziek van Sonos-bronnen geheel mee. Bij muziek vanaf de TV niet.

Reputatie 2
Badge +1

Inderdaad zeker als je achterspeakers op “volledig” staan doen ze bij muziek van Sonos-bronnen geheel mee. Bij muziek vanaf de TV niet.

Juist, en daarom vragen we al een tijdje om een snelkoppeling in de app.

Dus als je muziek via de tv afspeelt je kunt schakelen naar volledig ipv surround als je tv kijkt.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ken de vraag niet en verwacht er ook niet veel van. Wanneer ik iets verwacht vanuit de tv dan verwacht ik dat de uitzending surround is. Hier zal Google/YouTube dus aan de bak moeten. Tv uitzendingen in dubbel stereo lijkt mij heel vreemd. Besef ook dat de manier van geluidsoverdracht vanuit een tv heel anders is dan vanuit een stream. Bij de tv bepaald de uitzending in combi met de tv wat er naar de soundbar moet om deze dan weer de achterspeakers te laten aansturen. Bij streamen bepaald de app wat er moet gebeuren.