Skip to main content

I would like to upgrade to a Home Cinema. Is it possible for the following combination:

Arc Ultra

Sub Mini

2 x Era 100

Is this combination good for a Home Cinema?

Ja hoor dat is prima.

Thx!

Ik zou zelf de Arc Ultra niet gauw combineren met de Sub Mini. Bij de Arc, die zelf niet veel bas gaf, was dit beter. De Arc Ultra heeft een eigen bas unit (Nederlands ontwerp) en geeft dus meer bas. De vraag is dan wat een Sub Mini toevoegt. Kun je dan niet beter doorsparen voor een Sub 4? Wellicht eens bij een echte zaak gaan luisteren?

Dat verschil ga je echt niet horen in een “echte” zaak. Het geluid is zeer afhankelijk van de omgeving waarin eea is geplaatst. 
Je kunt altijd duurder en zwaarder gaan, maar in principe kan de kleine sub prima. 

Ik ben toch wel benieuwd naar de bass van de arc ultra. Echte bass kan natuurlijk niet uit een ronde buis komen van 1 meter lang...

Die van mij komt deze week, maar ik ga hem gebruiken met de (reeds aanwezige) Sub Gen 2.

Ik denk ook als je er een subwoofer aan koppelt de bass van de arc een heel stuk minder is 

Thanks for the reactions although the opinion seems divided. I get the impression that the Arc Ultra plus the two ERA 100 speaker's gives a good cinema effect and to really make a difference you need a more powerful subwoofer than the mini. Is that correct?

Wanneer je het geld ervoor overhebt dan altijd voor het duurste gaan. Natuurlijk is er verschil in de subwoofer, natuurlijk is er een verschil in een era 100 of 300. Dus waarom ook niet 2 300’s kopen. Heb je het er allemaal voor over en wil je je buren pesten dan altijd voor de duurste gaan. Of je het prijsverschil echt zult horen zal toch echt afhangen van de ruimte waarin eea is geplaatst.

@Ronald22 De bas van de Arc zal inderdaad een stuk minder worden omdat dit naa4 de sub gestuurd zal worden. Het middengebied wordt daarentegen weer beter van de Arc. 
Ik heb nog een oude playbase met losse sub en ervaar geen heel groot verschil tussen het laag van de PlayBase en de sub (gen2). Het overall geluid is echter beter incl. de sub.

Mij bevalt het voorlopig het best met een One en een One SL als achterspeakers en de Sub (Gen 2). Op het Engelstalige forum wordt nogal geklaagd over de combinatie Arc Ultra en Era 100 maar ook met de 300. De verdeling van het geluid over voor- en achterspeakers zou niet goed zijn, bepaalde speakers in de 300 staan uit, dat soort zaken. Added bonus in mijn situatie is dat in de Arc Ultra “kamer” op de One Googles Assistent draait, wat met de Arc Ultra en Era’s niet meer kan. Maar goed, die One (SL) maken ze niet meer,

Toch jammer de one of one sl is een fijne speaker

Die van mij komt deze week, maar ik ga hem gebruiken met de (reeds aanwezige) Sub Gen 2.

Werkt de ARC Ultra ook met de Sub gen 1?

Ik overweeg een upgrade, mijn huidige Playbar, Sub gen 1 en twee Play 1 draaien nu bijna 10 jaar. Ik heb nauwelijks problemen, het systeem is stabiel, ook met de nieuwe app, m.u.v. enkele opties die in het begin ontbraken maar nu ondertussen weer zijn toegevoegd.

Zie https://www.sonos.com/nl-nl/shop/arc-ultra

”Welke generaties van Sub zijn compatibel met Arc Ultra?

Alle generaties van Sub en Sub Mini zijn compatibel met Arc Ultra. Voor een installatie met twee Subs heb je Sub 4 en/of Sub (Gen 3) nodig.”

Zie https://www.sonos.com/nl-nl/shop/arc-ultra

”Welke generaties van Sub zijn compatibel met Arc Ultra?

Alle generaties van Sub en Sub Mini zijn compatibel met Arc Ultra. Voor een installatie met twee Subs heb je Sub 4 en/of Sub (Gen 3) nodig.”

Thnx, had ik inderdaad zelf kunnen vinden 😉

Mij bevalt het voorlopig het best met een One en een One SL als achterspeakers en de Sub (Gen 2). Op het Engelstalige forum wordt nogal geklaagd over de combinatie Arc Ultra en Era 100 maar ook met de 300. De verdeling van het geluid over voor- en achterspeakers zou niet goed zijn, bepaalde speakers in de 300 staan uit, dat soort zaken. Added bonus in mijn situatie is dat in de Arc Ultra “kamer” op de One Googles Assistent draait, wat met de Arc Ultra en Era’s niet meer kan. Maar goed, die One (SL) maken ze niet meer,

Having read the reactions to my original question (thanks to everyone for those) I am thinking then to buy the Arc Ultra and connect that to two One speakers that I already have. Depending on how that is then purchase a more powerful Sub than the Sub Mini as upgrade. Is that a reasonable idea?

Lijkt me een prima idee!

Thx

Having read the reactions to my original question (thanks to everyone for those) I am thinking then to buy the Arc Ultra and connect that to two One speakers that I already have. Depending on how that is then purchase a more powerful Sub than the Sub Mini as upgrade. Is that a reasonable idea?

Sounds good! 👍

Reageer