Beantwoord

Ultra snelle Hdmi kabel voor E ARC HDMI poort

  • 26 March 2024
  • 7 reacties
  • 101 Bekeken

Ik gebruik een Hdmi 2.1 Hdmi.

Toch nog een pop bij het overschakelen naar audiosysteem " Wij adviseren het gebruik van een ultra snelle Hdmi kabel. 

Beam 2

Philips oled 842 tv

icon

Beste antwoord door 106rallye 26 March 2024, 13:00

Bekijk origineel

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

En de vraag is? Of is dit een opmerking? Wat is een “pop”?

Mijn vraag is: Wie adviseren een ultra snelle HDMI kabel?
We spreken hier over geluidsoverdracht, waar een standaard kabel prima voor zou moeten werken. 

Reputatie 7

Een “pop up” scherm op de TV waarschijnlijk? Hoe “schakel je over” naar een Sonos systeem? Dat staat toch altijd aan?

Reputatie 7
Badge +3

@106rallye  Zo wakker was ik nog niet, heel goed. 
Blijft in ieder geval staan dat de standaard meegeleverde HDMI prima moet voldoen. Lijkt dus iets met de tv.

Ik ben een nieuwe Sonos-gebruiker en heb enkele vragen die voor jullie wellicht geen issue zijn.

Mijn Beam 2 is aangesloten op de nieuwste Philips Oled 848/12 TV met de eARC-HDMI poort via een ultrasnelle Hdmi 2.1 kabel. TV kijken doe ik via de Telenet-tv box. Beide afstandsbedieningen zijn gekoppeld en hiermee kan ik ook het geluid van de Beam2 regelen.

Vraag: wetende dat de Beam altijd aanstaat:

  1. Als ik de tv en de tv-box inschakel met de AB Telenet krijg ik een pop-up “Schakelen naar audiosysteem” Wij adviseren het gebruik van een ultrasnelle HDMI-kabel. (Maar die gebruik ik!)Soms is er een kleine synchronisatiefout beeld-geluid, als ik de HDMI uit de Beam haal en terug in stop is het probleem weer opgelost.

2) Als ik de tv uitschakel met de AB van Telenet schakelen normaal zowel TV al Telenet TV-box uit, maar soms schakelt enkel de TV-box uit en dan krijg op het scherm een pop-up “Geen signaal” Controleer de verbinding van de HDMI-kabel en de instellingen van de HDMI-bron. Gebruik voor de HDMI-bronnen met 4K of UHD een snelle HDMI-kabel die niet langer is dan 5m. Kies “Bronnen” om een HDMI-bron te kiezen die verbonden is met een andere HDMI-ingang.

Dus moet ik dan de TV uitzetten met de AB van Philips en als ik het goed begrijp blijft de Beam2 dan in de modus “geluidsbron TV”

  1. Wil ik nu een radiobron inschakelen, dan kan ik dit niet doen op de Beam 2 zelf, maar enkel via de Sonos-app. Is dit normaal?

Dank op voorbaat voor een antwoordje.

Reputatie 7

Ad 1) Dit komt dus van je TV. Gebeurt het ook als je de standaard Sonos kabel gebruikt? Anders moet je ermee leren leven. Je schakelt in één keer twee apparaten aan en haalt één uit de low energy stand (Telenet aan, die de tV aanzet, die de Beam uit de low energy stand haalt), dus dan kan de TV ongeduldig worden.

Ad 2) De Telenet decoder moet de TV de opdracht geven “ga uit”. Of de TV nu uitgaat of niet - de Beam blijft een signaal van de TV verwachten. Pas als de TV uit gaat, gaat de Beam na een poesje naar low energy stand.

Ad 3) Als je TV gekeken hebt moet je altijd via de app (of een voice command) de Beam opdracht geven iets anders te doen - hij keert bijvoorbeeld niet terug naar wat hij aan het doen was voor je de TV aanzette.

Reputatie 7
Badge +3

Het schakelen via HDMI gaat vaker niet goed. Het lijkt erop dat fabrikanten het niet zo nauw nemen met de afgesproken regels.  Soms helpt het om de volgorde van aansluiten opnieuw te doen, waarbij de apparaten volledig stroomloos gemaakt worden (stekker eruit). Je kan ook nog een andere HDMI poort proberen tussen de tv en de decoder.

Dit is waarom ik nog zo blij ben met mijn Logitech afstandsbediening welke elk apparaat apart aanstuurt. Helaas zijn zij gestopt met de productie. 

Reputatie 7

Ik heb de indruk dat de regels teveel ruimte laten. Dat betekent dat beide fabrikanten kunnen zeggen dat ze zich aan de regels houden, maar dat het toch niet werkt.

Reageer