Vraag

uitschakelen playbar met Telenet TV box afstandsbediening

  • 21 January 2020
  • 2 reacties
  • 340 Bekeken

Badge +1

Ik heb momenteel een Samsung TV met een Samsung homecinema met ingebouwde blue ray speler en mijn Telenet settopbox in 4K. Alles is aangesloten met HDMI kabels richting TV en in het instelmenu van de settopbox kan ik alles instellen dat alles tegelijk uitschakeld en ook weer inschakelt met slechts één afstandsbediening van de settopbox.

Maar nu komt er een nieuwe Samsung TV met een Sonos playbar + sub en 2 one’s als surroundgeluid speakers en een blue ray speler en mijn vertrouwde settopbox. Nu wil ik ook alles kunnen uitschakelen via de afstandsbediening van de settopbox. Maar de playbar heeft geen HDMI aansluiting maar een optische aansluiting. Is het mogelijk om mijn playbar ook gelijktijdig uit en aan te zetten, samen met de box en de TV??


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7

Zoals bij alle Sonos-apparaten is het niet de bedoeling om je Playbar uit te zetten - dan is hij niet meer bereikbaar voor muziek en wordt een evt. netwerk tussen meerdere Sonos-apparaten onderbroken.

Reputatie 7
Badge +2

Zolang de bediening infrarood zou uitzenden, wat je ook aan de Playbar hebt ingeleerd, zal de Sonos hierop moeten reageren.

Zie graag op de volgende webpagina, helemaal onderin het “afstandsbediening” gedeelte wat je kan uitklappen voor meer informatie.