Beantwoord

uitbreiding soundbar Sonos ARC

  • 12 July 2023
  • 10 reacties
  • 286 Bekeken

Badge

Welke speakers zijn het beste om bij de Sonos Sound bar ARC te plaatsen?

welke voordeligste zijn aan te raden,van Sonos.

met dank voor antwoord.

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 12 July 2023, 16:25

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 7

Voordeligste zijn de Symfonisks van IKEA. Beste zijn de ERA 300's, zeker als je Atmos wilt, anders zijn de One SL's prima.

Reputatie 5
Badge +3

En als je dan nog budget over hebt de subwoofer van Sonos, of 2..

Badge

Opgelost dank allemaal

Reputatie 7
Badge +3

Voor Atmos kan je zeker ook de Era 100, welke hier nog niet ter sprake kwam, als surround gebruiken. Persoonlijk vind ik de 300 te kostbaar als surroundspeakers. 
Overigens vind ik het knap dat je met deze adviezen aan kan geven dat het “opgelost” is.

Wat van belang is om echt achter de juiste speakers te komen is informatie over wat je graag wilt en hoe je eea wilt gebruiken en waarvoor. Kan je tv Atmos aan, hoe kijk je tv (reguliere tv of streamen en welke streamingdienst dan), gebruik je de speakers ook voor muziek etc. etc.

Reputatie 7

@Erooij Doen de Era 100’s Atmos? Ik dacht alleen de 300 - reden om ze juist wel als surrounds te gebruiken.

Reputatie 7
Badge +3

Mogelijk zie ik het helemaal verkeerd hoor maar het Atmos geluid komt m.i. van de Arc. Het geluid wordt via het plafond naar de luisterpositie gekaatst. Zet je daar aan de achterkant ook nog 2 “kaatsende” speakers tegenover dan ontmoet dit geluid zich ergens waar je dat niet wil.

Dit laatste is het gevolg dat in heel veel standaard situaties het vrijwel ondoenlijk is de speakers goed te plaatsen. De 300’s moet toch wel op enige ruimte achter de luisterpositie staan en het liefst zo vrij mogelijk omdat ze overal het geluid vandaan laten komen. 
Natuurlijk zijn de 300’s de speakers om te willen hebben, maar kijk echt heel goed naar persoonlijke omstandigheden omdat het anders niet goed uit de verf zal kunnen komen. 


 

Reputatie 7

Atmos komt juist ook van de Era 300’s. Dat kan, mits ze inderdaad goed geplaatst worden, een hele mooie toevoeging voor de Atmos-beleving zijn, zo kan ik mij voorstellen.

Jij lijkt te zeggen dat je “voor Atmos zeker ook de Era 100 (…) kunt gebruiken”. Bij een Arc kun je prima Era 100’s als surround gebruiken maar ze zullen juist “voor Atmos” niets toevoegen, zo wil ik maar zeggen.

Reputatie 7
Badge +3

Dat klopt, maar de Atmos beleving komt toch ook van de Arc.

Het blijft hoe dan ook een gekunstelde oplossing om Atmos te krijgen.  Echte Atmos zou uit het plafond moeten komen. Eerst was het prima om de Atmos van voren te krijgen via reflectie van het geluid via het plafond, nu komt daar reflectie van achter via het plafond bij. Dit zal ongetwijfeld een versterkt effect geven, maar dan moet alles meezitten en zal je een geschikte ruimte moeten hebben.

Ik denk dat je in heel veel situaties beter af bent me gewoon 2 “simpele” speakers, gericht naar de luisterpositie. Met de Era 300 is dat vaak moeilijker te bereiken.

Ook zal de kwaliteit van de film en de dienst enorm moeten bijdragen. Ook dit laat vaak nog te wensen over. Dit is waarom ik dus aangeef dat dat allemaal bekend moet zijn. Gebruik je het bijvoorbeeld vooral voor gewoon tv kijken, dan zijn de 300’s een zeer dure oplossing die vaak voor teleurstelling kan zorgen omdat het verwachtingspatroon te hoog is. 
Ben je dan ook nog gedwongen om deze, door de kamerindeling, naast de luisterpositie te plaatsen dan ben je nog verder van huis.

kan ik de arc koppelen met sub  en play 3 gen 1?

Reputatie 7

Ja hoor, mits ze op de S2 software lopen. Van de Play 3 bestaat er overigens maar één generatie, dus daar is de toevoeging “gen 1” wat overbodig…..