Beantwoord

Twee Sonos Five + Beam

  • 17 June 2023
  • 2 reacties
  • 159 Bekeken

Badge

Goedemiddag, 

Ik draai muziek af op twee Sonos Five speakers, maar het geluid van de TV gaat nog steeds via de TV, ik krijg het tot nu toe niet voor mekaar om het TV geluid via de twee FIVE's te spelen ( of ik moet er een AMP voor € 800 bijkopen ) en dat is mij een beetje teveel van het goede.

Als ik nu een Beam Gen.2 bij koop kan ik dan de Beam + de twee Five's gebruiken voor muziek en TV ??

 

icon

Beste antwoord door 106rallye 17 June 2023, 17:25

Bekijk origineel

2 Reacties

Reputatie 7

Als je TV een analoge uitgang heeft kun je hem aansluiten op één van de Five’s. Dan heb je wel een vertraging van 75ms. Een andere mogelijkheid is er niet.

De beste manier is inderdaad een Sonos soundbar, zoals de Beam. De Five’s voeg je dan als surrounds toe aan de Beam. De muziekweergave zal dan het geluid stereo op de Beam én de twee Five’s worden afgespeeld  (modus “Volledig”).

Een Amp gebruik je om niet-Sonos speakers aan te sluiten, eventueel in plaats van je soundbar. De Five’s kunnen als surround speakers aan de Amp worden toegevoegd, maar dan mis je nog de front speakers.

Voor analoge aansluiting kan ook de Port worden gebruikt. Ook dan heb je de genoemde vertraging.

Badge

Top, goede informatie ,daar heb ik wat aan, bedankt !

Reageer