Vraag

TV via Google Chrome koppelen aan Sonos?

  • 17 July 2023
  • 9 reacties
  • 836 Bekeken

Hi,

 

Setup: 

Samsung TV 

Google Chrome Cast

Sonos - ARC + Sub 3 + 2 ERA 300

 

Situatie:

Muziek afspelen via Sonos: PERFECT

TV kijken via Google Chrome: geluid komt via TV

 

Vraag: hoe koppel ik het casten via Chrome > TV > Sonos? 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 7

@Dari W Is je antwoord niet net te snel?

@Duucz schrijft:

“Situatie:

Muziek afspelen via Sonos: PERFECT

TV kijken via Google Chrome: geluid komt via TV”

Ook met een op de TV aangesloten Chromecast zou het geluid niet via de speakers van de TV moeten komen, maar gewoon via de Beam, toch? Ik heb wel meegemaakt dat de Chromecast enkel stereo gaf op mijn Beam, maar het geluid kwam nooit via de TV. Voor mij ziet dat er niet uit als een probleem met de (inderdaad niet ondersteunde) Google Chromecast, maar alsof HDMI-CEC (Anynet+) niet aan staat op de TV.

Reputatie 5
Badge +3

Dit zou gewoon moeten werken. Ik ben ooit begonnen met een soundbar van een ander merk en had toen ook een Chromecast in mijn tv voor YouTube Netflix. 

Heb je wel geluid bij gewoon tv kijken?

Dit zou gewoon moeten werken. Ik ben ooit begonnen met een soundbar van een ander merk en had toen ook een Chromecast in mijn tv voor YouTube Netflix. 

Heb je wel geluid bij gewoon tv kijken?

Hi Ronald, ik heb wel gewoon geluid bij het TV kijken inderdaad. Vreemd he? 

@Dari W Is je antwoord niet net te snel?

@Duucz schrijft:

“Situatie:

Muziek afspelen via Sonos: PERFECT

TV kijken via Google Chrome: geluid komt via TV”

Ook met een op de TV aangesloten Chromecast zou het geluid niet via de speakers van de TV moeten komen, maar gewoon via de Beam, toch? Ik heb wel meegemaakt dat de Chromecast enkel stereo gaf op mijn Beam, maar het geluid kwam nooit via de TV. Voor mij ziet dat er niet uit als een probleem met de (inderdaad niet ondersteunde) Google Chromecast, maar alsof HDMI-CEC (Anynet+) niet aan staat op de TV.

Hi 106Rallye, bedankt voor je gedetailleerde antwoord. 

Kun je me helpen hoe ik dit kan verifieren wat je schrijft over:
“HDMI-CEC (Anynet+) niet aan staat op de TV.”

 

Reputatie 7

Zie de instellingen van je TV. Ik weet niet welke TV je precies hebt, dus dat maakt verwijzen wat moeilijk.

Zie de instellingen van je TV. Ik weet niet welke TV je precies hebt, dus dat maakt verwijzen wat moeilijk.

Hi Rallye, 

Ik heb de optie gechecked, deze staat op “on” in de tv instellingen. Nog andere ideen wat ik kan doen? Het geluid blijft dus uit de tv komen, enkel als ik cast via de google chrome..  

Reputatie 5
Badge +3

Je zou kunnen proberen wat instellingen van de tv te veranderen. Heb je een hele oude chromecast of een vrij nieuwe, als ik me niet vergis worden de oudere modellen niet meer ondersteunt. 

Reputatie 7

CEC even uit en aan zetten? Wat gebeurt er als je ter controle de Chromecast loskoppelt en eens de apps op je TV gebruikt? Soms storen HDMI-apparaten op elkaar.

Update voor allen

  • Ik heb de chrome cast vervangen voor een nieuwe → werkt nog steeds niet
  • Ik heb de TV settings gereset naar factory, alle settings zoals CEC 1 voor 1 uit & aan gezet → werkt nog steeds niet 

 

Conclusie

Mijn TV is ietwat verouderd, dus mijn conclusie is dat het tijd wordt voor een nieuwe en kerst iets eerder komt :) 

 

Tot nu toe allen heel erg dank voor meedenken!