TV remote / Playbar volume control issues.

  • 19 December 2021
  • 5 reacties
  • 194 Bekeken

I’m having issues changing volume with my TV remote. Sometimes it works and sometimes it doesn’t and it seems to be completely random.

I still see the Sonos (optical) icon and the + when I try to put the volume up, but the volume doesn’t change

it would be great if someone who had a similar issue before can help out, because it’s very annoying.

 

Thanks!


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dit is een Nederlands forum waar gewoon Nederlands geschreven mag worden. In alle andere gevallen is het handiger om naar het Engelstalige forum te gaan.

Ook zou het handig zijn om te vermelden welke tv je hebt en hoe je Sonos is verbonden met de tv. Sonos werkt niet op Bluetooth dus wanneer je tv wel via Bluetooth werkt zou daar het probleem mogelijk kunnen liggen. Ook is het een mogelijkheid in de Sonos app om een afstandsbediening opnieuw te koppelen.

wat heb je al geprobeerd?

Hi

Bedankt voor je reactie. Ik heb een Samsung The Frame en de playbar is verbonden via de optische kabel.

Wanneer ik de afstandsbediening opnieuw wil koppelen, krijg ik de melding dat Sonos deze ‘niet herkent’, terwijl wel degelijk verbonden is, want wanneer ik ze gebruik zie ik op het scherm de + of - verschijnen, alleen verandert het volume niet.

Het kan ook zijn dat het een hele tijd niet werkt en dan ineens weer wel. Heel bizar. Moet aan een instelling ergens liggen, maar ik heb geen idee.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je een plus en min op de tv ziet verschijnen dan lijkt het dat het volume van de tv geregeld wordt en niet van de playbar. Optisch heeft geen info overdracht naar de tv. 
 

Ik heb me verkeerd uitgedrukt. Er komt “Sonos Optical” met een + en een - op het scherm.

Verder blijft het vreemd dat het soms wel en soms niet werkt.

Maar mocht HDMI een oplossing zijn, vind ik dat prima. Ik zal straks eens checken.

Reputatie 7
Badge +3

Kan je hier iets mee?

https://support.sonos.com/s/article/3444?language=nl_NL