Beantwoord

tv ontkoppelen playbar

  • 19 January 2021
  • 12 reacties
  • 976 Bekeken

Sinds ik mijn pauze heb gereset gaat het geluid van de tv standaard over de tv. Dat wil ik niet maar ik kom er niet achter hoe dit te ontkoppelen. 

Eerder kon ik de tv wel via de playbar laten lopen,  maar daar koos ik dan voor. 

 

Wie weet hoe?

icon

Beste antwoord door 106rallye 19 January 2021, 19:31

Bekijk origineel

12 Reacties

Bij systemen heb ik tv automatisch laten spelen uitgezet.  Geen effect. 

Reputatie 7

Ik neem aan dat het over een Playbar gaat? Heb je in de instellingen van je TV aangegeven dat het geluid via de optische uitgang moet lopen?

Daar ben ik niet aan geweest.

Nee staat niet op optisch. Geluidsvolume standaard. 

Reputatie 7

En als je optisch probeert?

De hele optie optisch zie ik niet met die woorden terug.  Vanmiddag las ik ergens iets over spdif uitvoer. Als ik daarom kijk zie ik alleen maar pcm. 

Bij luidspreker selecteren staat tv op tv-luidspreker.

Ik denk echt dat het ergens zit in de sonos app. 

 

Ik zal de app eens verwijderen en opnieuw installeren. 

Gedaan.  Na enig rommelen is mijn tv nu uit. Maar guess what? Nu kan ik mijn tv niet selecteren zoals ik ook Spotify of tuneIn kan selecteren als bron. 

Hmmmm.

En ik maar denken dat ik enig technisch inzicht had.…

 

Nu ja, ik ben nu in ieder geval zover dat ik tv kan kijken zonder sonos geluid. Dank voor meedenken. 

Reputatie 7

Tja. De app verwijderen helpt niets. Dat is slechts een afstandsbediening voor het systeem. Kun je het merk en typenummer van je TV eens plaatsen? Dan kan ik proberen de handleiding er bij te zoeken.

Waarom heb je overigens de Playbar gereset? Dat is slechts bij uitzondering nodig.

Dat was het advies van de sonos helpdesk. Ik kreeg hem niet gekoppeld aan mijn nieuwe router.

Ik heb een Samsung UE40ES6100WXXN

Reputatie 7

OK. Dat zal dan wel. inmiddels maakt de app wel weer contact met je systeem, zo begrijp ik?

Ik ga ervan uit dat de optische kabel tussen je TV en Playbar goed aangesloten is?

De handleiding: 17-XTDVBEUE-DUT-1109.pdf (samsung.com)

Kun je hier eens naar kijken?

Hij staat op tv-luidspreker. Ik wil juist niet de externe. Dus dat is goed lijkt me. 

Dus stuurt hij nu het geluid naar beide, sonos en mijn tv. Duidelijk. 

 

Ik moet gewoon handmatig sonos op een andere optie zetten,  Spotify of radio en die dan stoppen. Ik heb nu Spotify gekoppeld,  dat was die nog niet. 

Door een andere optie te selecteren pakt hij niet automatisch de tv.

 

Bijzonder dat ik hier eerst niet tegenaan liep. 

 

Dankjewel

Reputatie 7

@Marija Graag gedaan, al begrijp ik het niet. Eerst zeg je “Sinds ik mijn pauze heb gereset gaat het geluid van de tv standaard over de tv. Dat wil ik niet”, dus moet je geluid naar de externe speaker. Dat ligt ook voor de hand: het geluid van de Playbar is veel beter dan dat van je TV? Waarom zou je als je een Playbar hebt de speakers van je TV nog willen gebruiken?

Aan de andere kant: het is jouw speaker, dus je mag er mee doen wat je wilt.

Ja daar denk ik nu nog over na. Dank voor je ondersteuning en input. 

Reageer