Beantwoord

TV met playbar en 2x era 100

  • 29 March 2023
  • 8 reacties
  • 1842 Bekeken

Ik heb mijn 2 sonos one  vervangen door 2 sonos era 100. 

Als ik na installatie van de 2 era speakers (in stereo gezet)  mijn tv aanzet,  kan ik met de afstandsbediening van de tv enkel het volume aanpassen van de playbar, de era speakers passen het volume niet aan !

Iemand  die hetzelfde heeft meegemaakt?

icon

Beste antwoord door Erooij 29 March 2023, 10:40

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Een playbar is niet te combineren met de Era 100

Welke soundbars zijn te combineren met Era 100 voor surround sound?

Je kunt twee Era 100 speakers verbinden met ArcBeam (alle generaties) of Ray voor surroundgeluid. Era 100 is niet compatibel met Playbar of Playbase.


het volume wordt via de tv geregeld, dus je kunt andere gegroepeerde speakers niet bedienen.

Hallo Erooij,

Ik krijg wel het tv geluid door mijn era speakers, en kan het volume ook via sonos app luider en stiller zetten...maar playbar en era samen met afstandsbediening tv bedienen lukt idd niet.

Zet ik met afstandsbediening tv geluid uit....playbar geluid gaat uit, era blijft verder spelen.

 

Toch bedankt voor uw snelle reactie.

Grtjs Granky

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij komt dat omdat het geen surroundopstelling is. Je tv afstandsbediening is bedoeld om een surroundopstelling te kunnen regelen.

Je opstelling klopt nu ook niet voor tv-geluid omdat je nu eigenlijk dubbel stereo hebt gecreëerd. Bovendien loop je het risico dat het geluid niet synchroon loopt.

Maar nogmaals, de era 100 kan niet opgenomen worden in een surroundopstelling opstelling. Je zult dus of je playbar moeten vervangen of je one’s terugplaatsen als surround.

Mijn Sonos era 100 geeft goed geluid als ik deze als muziek in het systeem heb staan.

Ga ik er surround van maken met de Sonos Arc, komt er nauwelijks geluid uit als ik naar een serie of film kijk, ook als ik de instelling audio van de surroundspeakers op 14 zet. 
Wat doe ik niet goed? 

Reputatie 7

Had je eerder al surround en is het nu anders, of is dit je eerste surround en verwacht je misschien teveel? Surround is echt voor applaudisserend publiek, vogeltjes in een park, explosies in de verte en wegvliegende helikopters. Meer sfeer dan volume dus.

Ik had Sonos One sl als surround. Deze gaf meer achter geluiden dan era 100. Zelf NOS journaal tune was achter mij te horen. Het valt een beetje tegen. Als muziek op zich prima geluid.

Reputatie 7

Is wel ff werk, maar je zou een diagnose kunnen maken met de Era’s en daarna één met de One’s en dan eens bellen met Sonos of ze kunnen zien waar de verschillen zitten.

Ik heb dezelfde ervaring als Rjs62. Daarbij hapert het surroundgeluid af en toe.

Surroundbeleving met mijn One's was vele malen beter.

Nog meer ervaringen of tips op het forum op dit topic?