Beantwoord

Tv kijken via beamer met playbar

  • 30 April 2018
  • 3 reacties
  • 1460 Bekeken

Ik wil Tv kijken (telenet digibox) via een beamer (Optoma GT1080e) en het geluid afspelen op de Playbar. Kan ik de digibox aansluiten op een versterker (Yamaha HTR-4069) en de HDMI uitgang gebruiken voor de beamer, en de optical out voor de playbar?
icon

Beste antwoord door Tim S 30 April 2018, 11:11

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Het liefst zien wij de Sonos Playbar of Playbase via een optische kabel rechtstreeks aangesloten worden op de Bron van het geluid.
Mogelijk kan de Playbar of Playbase dan aangesloten worden op de digibox.
Het kan mogelijk op de Yamaha versterker, maar is op eigen risico, wij kunnen niet garanderen of bevestigen dat de Yamaha mogelijk een vertraging veroorzaakt, waarin mogelijk beeld en geluid niet gelijk zou lopen.
Ik zit er ook aan te denken de Optoma GT1080e te kopen. En ik wil echt die Soundbar kunnen aansluiten. Ik vroeg me dus af of het niet mogelijk is om een dergelijk apparaat in de beamer te schuiven. Zou dit niet de oplossing kunnen zijn?

Van HDMI naar Optical out...

https://www.onlinekabelshop.nl/hdmi-arc-adapter-voeding-via-usb?channable=e17871.NDU5OTM&gclid=EAIaIQobChMI64mq-vLG3AIVUEPTCh3EyAObEAQYAiABEgJB1vD_BwE
Reputatie 7
Badge +2
De Playbar en Playbase kunnen alleen via een optische kabel hun geluid ontvangen.
De Sonos Beam kan via HDMI Arc zijn geluid ontvangen, en heeft ook een omvormer mee, waarin de HDMI kan worden omgezet naar optisch.
Weet wel dat bij optisch er dus alleen geluid ontvangen word door Sonos, er is geen communicatie mogelijk terug naar de beamer.
Verder zien we het liefst geen convertors in gebruik, tenzij het bijvoorbeeld onze convertor is die bij de Sonos Beam word meegegeven.
De reden is omdat soms zo'n convertor meer problemen geeft dan iets oplost.
Mogelijk ontvangt de Sonos stereo, terwijl je denkt Dolby Digital te streamen, of mogelijk helemaal geen geluid geeft.