Vraag

Tv kijken en radio luisteren met andere kamer groep

  • 27 May 2020
  • 5 reacties
  • 725 Bekeken

Badge

Hoi,

Ik heb zojuist mijn 2 play5 gen1 vervangen door een Beam met twee One SL. Deze werken nu als de tv aan staat. Echter heb ik ook nog een play1 in de eetkamer. Deze heeft ook een andere kamer naam. Nu wil ik als ik radio of muziek luister, de home theater en de play1 gekoppeld in één groep laten, maar als ik tv kijk alleen de home theater (beam en one SL).

Hoe stel ik dit in? of kan dat niet..

Gr. Erik.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

In de app kun je speakers groeperen. En de-groeperen als je dat wilt. Zie https://support.sonos.com/s/article/3391?language=nl_NL Is dat niet wat je bedoelt?

Badge

Nee dat bedoel ik niet. Als ik radio luister, gaat dat via de beam+one sl (woonkamer) samen in een groep met een Play1(eetkamer). Als ik tv kijk wil ik dat alleen de woonkamer mee doet.

Dat lukt wel, maar zodra ik de tv aan heb gehad en de radio weer start, moet ik de kamers opnieuw groeperen.

Dus mijn vraag is; Kan ik er voor zorgen dat als ik tv kijk, alleen mijn woonkamer speelt, maar als ik radio of muziek luister de woon en eetkamer weer gegroepeerd zijn als voor dat ik tv ging kijken, en andersom.

Nu is het namelijk ook zo, als ik radio luister, met de kamers gegroepeerd, en ik de tv aanzet, de eetkamer gewoon radio blijft door spelen. Dat is heel onhandig.

 

Reputatie 5
Badge +3

Hi Erik. Het klinkt ernaar dat je de groep hebt aangemaakt door bij Keuken op groep te klikken en hier je Beam aan toe te voegen. Als je hierna de tv aanzet zal de Beam zichzelf uit de groep halen en het tv geluid enkel over de Beam afspelen.


Wat ik voorstel is dat je de groep aanmaakt door de Keuken aan de Beam toe te voegen. Hierdoor krijgt de Beam de opdracht om de muziek af te spelen en de Keuken speelt dan mee. Wanneer in deze opstelling de tv aangaat zou de Beam moeten stoppen met radio af te spelen en heeft de Keuken niks om af te spelen.

Automatisch groeperen zal niet gaan, een groep moet je handmatig aanmaken.

Je kunt overigens ook zonder app een speaker aan een groep toevoegen. Stel je Beam speelt muziek af en je houdt even de play/pauze knop op de Keuken speaker ingedrukt zou hij zich moeten toevoegen aan de Beam.

Badge

Bedankt voor je reactie, maar het werkt niet zoals je aangeeft.

Ik heb vanuit mijn kamer “huiskamer” (beam + 2x one sl) een groep gemaakt met de kamer “eetkamer”  (sonos 1). Ze spelen beide vanuit de groep sonos radio. Nu zet ik de tv aan. De huiskamer stapt uit de groep en gaat de tv geluiden afspelen. Echter de eetkamer blijft doorspelen op sonos radio!

Ook als ik dan de tv weer uit zet, moet ik opnieuw de huiskamer en eetkamer groeperen. Dat is toch onhandig?

Als ik de TV start weet Sonos wel dat alleen de “huiskamer” moet afspelen, maar als ik radio of muziek afspeel, weet hij ineens niet meer met welke speakers hij dit moet afspelen. Dit zou toch in het geheugen moeten blijven als laatst gebruikte configuratie?

 

Reputatie 7

Tja. Ik heb daar niet zo'n probleem mee. Zo'n groep zou bij mij vooral weer aangaan als ik 's avonds laat de TV uit deed.