TV geluid via T-Mobile STB is niet synchroon met mijn Sonos Arc.

  • 24 April 2021
  • 8 reacties
  • 303 Bekeken

Ik heb de volgende opstelling staan:

Sonos Arc, Samsung TheFrame 32 en een T-mobile STB (Amino Aria 7x).

Het geluid is alleen maar synchroon te krijgen als ik de STB instel op Stereo. De STB levert geen Dolby Atmos (Dolby Digital Plus of Dolby TrueHD) maar alleen maar DolbyDigital (AC3).

Wat ik lees op de website is dat de Arc dit moeiteloos kan verwerken. Echter, ik krijg het met geen mogelijkheid synchroon. Niet met de lipsync functie in de app, niet met deze functie in de tv. Ook niet als beiden worden gebruikt. 

Klinkt dit voor iemand bekend en zo ja, heeft iemand de oplossing?


8 Reacties

Reputatie 7

Loopt het geluid achter op het beeld? Probeer dan eens alle beeldbewerking uit te zetten.

@106rallye Dank voor je reactie.

Het geluid loopt voor…. en zoals boven al vermeld… de lipsync features geven ook niet het gewenste resultaat.

Naar mijn weten staat alle beeldbewerking uit of in de standaard setting. Heb in ieder geval het beeld nog even gereset, zonder resultaat.

 

Reputatie 7

Met die lipsync features kun je het geluid enkel vertragen en niet versnellen. Het geluid van bijvoorbeeld apps op de TV gaat dus wel goed?

Zou je bij T-Mobile een andere stb kunnen vragen?

Wow…. 

Ik las op het ziggo forum vergelijkbare problemen zoals ik die heb bij t-mobile….. 

Het leek dus niet provider afhankelijk te zijn. Ook wordt er door beiden gewerkt met verschillend STB’s.
Verder gezocht dus. Op dat forum kwam ik tegen dat je op de Samsung tv het geluid op ‘doorloop’ kunt zetten. Bij die gebruiker was het probleem daarmee opgelost.

Ik dus weer in de instellingen geklommen, setting aangepast en wat denk je? Synchroon! 

Ik ga het nog even in de gaten houden en kijken of ik de geluidskwaliteit mooi vind bij films enzo maar dialogen gaan mijns inziens prima nu.

Reputatie 7

Een Arc is een prima speaker, maar bij je 32” TV was een Beam misschien even goed geweest, wellicht met een Sub en surrounds wel beter. Dan had je anderszins wel iets minder mogelijkheden (DD+, Atmos) gehad.

Ik heb zelf een Beam (met Sub en surrounds) bij een 2019 65” QLED. Bevalt prima.

Snap ik. Mijn hoofd toepassing is echter (klassieke) muziek. Ik vond de Arc gewoon briljanter in het geluid voor dit genre. Ik hoop het in de toekomst uit te breiden met een sub en twee achter speakers.

Sub ook voor de lage tonen in de muziek, de achter speakers voor de bioscoop ervaring.

Wel, de eerste stap is overwonnen.

Reputatie 7

Dat maakt je keuze inderdaad begrijpelijker. Veel plezier ermee!

Dank!

Reageer