Vraag

Tv geluid van beam met play:1 hapert regelmatig.

  • 14 October 2018
  • 10 reacties
  • 2339 Bekeken

Onze beam is aangesloten op de tv met een optische kabel. Aan de beam zijn 2 play:1 speakers aangesloten en staan in surround modus.
Het geluid van de televisie hapert zeer regelmatig. Bij het afspelen van muziek en radio hebben we dit probleem niet. Wat veroorzaakt dit probleem en wat kan ik daar aan doen?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Graag ontvang ik een diagnose van de Sonos installatie, het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Zie het bevestiging's nummer van deze diagnose graag tegemoet.
Dit geeft ons inzage in de werking van je Sonos systeem en/of controllers, waarin we hoogst waarschijnlijk een oorzaak van het probleem kunnen terug vinden.
Weet dat dit probleem vaak veroorzaakt word door een Ziggo Horizonbox, wat veel mensen niet weten is dat deze op 5ghz wifi kan uitzenden.
De surround speakers werken op 5ghz van de Playbar, Playbase of Beam.
Vaak staat zo'n Horizonbox of andere router dicht in de buurt van de Sonos soundbar, waarin deze dus door elkaar zitten te praten.
Ons advies zou zijn de 5ghz wifi van zo'n wifi-punt uit te zetten.
Beste Tim,

Wat nu als onze buren een Ziggo horizon hebben? Maakt het nog iets uit als ik onze beam bedraad aansluit?
Reputatie 7
Badge +2
Als recht achter de muur een andere router staat die wifi uitzend, en dat specifiek de 5ghz, dan kan dit invloed hebben.
Het bedraad aansluiten zal er voor zorgen dat Sonos zijn eigen wifi zal opzetten, maar andere wifi kan ook storing leveren op deze Sonos-Wifi.
Indien alles bekabeld aangesloten zou worden, dus ook de surround speakers, heb je uitgesloten dat wifi geen oorzaak meer kan leveren.
Maar dit ismeestal geen optie, en het zou makkelijker zijn zo'n router te verplaatsen of de 5ghz wifi er vanuit te zetten.
Meeste mensen verbinden met de Modem zijn wifi, ipv de Horizon-box wifi, waarin er vaak een stoor-zender in de lucht hangt die verder geen functie zou hebben.
Uiteraard verschilt dit per huishouden.
Als ik m'n beam bedraad aansluit en mn surroundspeakers afkoppel blijft het geluid haperen. Wat kan ik nog meer proberen?
Reputatie 7
Badge +2
Zie graag de diagnose tegemoet zodat ik een meer concrete melding op jou huishouden kan geven.
Beste Tim,

De diagnose is 1022612794. Bij deze diagnose is de hapering heel heftig.
Hoor graag van je.

Groet, Michel
Reputatie 7
Badge +2
Wifi is niet het probleem.
Er komt een signaal op de Beam binnen waar deze niet mee overweg kan.
Waar luister je precies naar als de Beam het geluid van de TV laat horen?
Mogelijk dat geluid's instellingen in de TV aanpassen iets kan oplossen.
Heb je dit probleem bij het afspelen van je NL1,NL2 etc?
Of alleen als je een app op de TV open hebt? Bijvoorbeeld Netflix of Youtube?
Indien het inderdaad NL1 en dergelijke is van de decoder, zou je het zelfde probleem ervaren als je de Sonos Beam op de decoder zou aansluiten ipv de TV?
Beste Tim,

Een ander apparaat (mediaspeler) veroorzaakt het probleem.
Deze heb ik verwijderd en nu krijg ik geen haperingen meer.
Bedankt voor de hulp.

Groet, Michel

Heb vorige week een beam aangeschaft. Tv is te oud dus aangesloten op de interactieve TV van KPN. Het geluid van de tv hapert nu regelmatig. Er valt telkens een woord uit. Wat kan ik hier aan doen?

Reputatie 7
Badge +2

Heb vorige week een beam aangeschaft. Tv is te oud dus aangesloten op de interactieve TV van KPN. Het geluid van de tv hapert nu regelmatig. Er valt telkens een woord uit. Wat kan ik hier aan doen?

De TV heeft ook geen optische uitgang ipv HDMI Arc uitgang?

Dan zou je kunnen testen of het probleem zich zo ook voor zou doen.

Daarnaast wil je nagaan of de TV-decoder op Stereo staat, of op Dolby.

Zie ook graag een bevestigings nummer van een diagnose tegemoet.