Beantwoord

TV geluid slecht via sonos

  • 7 February 2019
  • 9 reacties
  • 1530 Bekeken

geluid gaat steeds op en neer tussen playbar en speakers.

playbar is met optische kabel direct aangesloten op tv ontvanger van kpn.
geluid radio werkt prima op alle speakers. playbar is met kabel directaangesloten op kpn modem
icon

Beste antwoord door Tim S 11 February 2019, 10:24

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi, zou je eens willen proberen om de Playbar direct op je tv aan te sluiten in plaats van de ontvanger van KPN?

Als dit ook geen goed resultaat geeft ontvang ik graag een diagnose gemaakt kort nadat dit probleem zich heeft voorgedaan.
Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.
nummer 906121931 het lijkt erop dat het geluid op de soundbar constant blijft maar de verbinding naar de 2 drie boxen steeds hapert. het gekke is wel dat dit fenomeen zich voornamelijk tussen 1800 en 2000 voordoet.
de playbar zat eerst aan de tv aangesloten met dezelfde klachten. voordat ik een andere kabel provider ga proberen,wilik eerst uitsluiten dat het niet aan sonosof mijn kant ligt
Reputatie 7
Badge +2
Je Play:3 speakers staan niet als surround ingesteld, wil je ze eens koppelen als surround en kijken of het zelfde probleem zich nog voor zou doen?
Zie ook graag onze Community Post omtrent Home Theater, waarin het belangrijkste kopje wat je wilt uitklappen het gedeelte is omtrent groeperen.
Ik heb de 2 speakers 3 aangesoten op de playbar als surround speakers. het geluid van de radio is fantastisch. het probleem met de tv is weg, in zoverre dat het geluid nu niet meer wegvalt. het geluid van de tv echter komt voor 95 % uit deplaybar. de 2 drie speakers doen n ouwelijks mee, en als surround heb je er dan ook niets aan met de tv. is dat te verhelpen= ik zal er straks nog een diagnose over sturen.
zojuist een diagnose verstuurd van tv geluid nu 2 speakers 3 gekoppeld staan met playbar. nr is 1015939707
Reputatie 5
Badge +3
Hi, ik zie dat de Playbar regelmatig het geluid te laat binnenkrijgt en daardoor kan je haperingen krijgen. Is het mogelijk om je Playbar direct op je tv aan te sluiten in plaats van op de ontvanger van KPN?

Daarnaast zie ik ook dat de Playbar last heeft van storing van de KPN router. Staan deze apparaten dicht op elkaar? Indien dit het geval is, verplaats de router wat verder van de Playbar.

Als je ook nog even in onze app op telefoon of tablet de volgende stappen wilt volgen: 'Meer', 'Instellingen', ‘Geavanceerde instellingen’, ‘Draadloze installatie' en hier vervolgens kiezen voor 'opnieuw instellen'. Dan kan Sonos niet meer foutief verbinden. Klein puntje maar toch handig.
ik heb al uw aanbevelingen opgevolgd. 2 nr 3 boxen staan op surround, optische kabel zit direct aan de tv.
het geluid van de radio is fantastisch evenals spotify.
het stotteren van de tv is over. geluid is eigenlijk prima maar komt nog steeds voornamelijk uit de soundbar. de 2 boxen doen nauwelijks mee. is daar nog iets aan te doen= ik stuur u nog 1 x een diagnose vanavond van de huidige opstelling.
Reputatie 5
Badge +3
Het is mogelijk om de surround speakers wat harder te zetten dan de Playbar zelf. Dit doe je via: 'Meer', 'Instellingen', 'Instellingen Kamer', selecteer hier de juiste kamer, 'Geavanceerde audio' en vervolgens 'Instellingen surround'. Hier kan je het geluid aanpassen op basis van de bron: geluid van de tv of van radio/spotify.

Zelf heb ik m'n surrounds op ongeveer 75% staan voor tv. Ik raad m'n klanten altijd aan er wat mee te spelen, aanpassen tot het goed klinkt.

Ik wijs je er ook graag op dat je niet bij elk programma of film je geluid dient te horen uit de surround speakers.