Vraag

TV geluid Playbar te zacht versus muziek luisteren

  • 13 October 2015
  • 3 reacties
  • 1830 Bekeken

Samsung TV
Sonos Playbar
NAS/PLEX

Sinds een paar updates terug begint het mij op te vallen dat wanneer ik een film/serie kijk (via Plex/NAS), ik de volumebar soms zelfs voluit moet zetten om genoeg volume te behalen.
Wanneer ik zoals nu relaxed achter de computer een muziekje luister (via Sonos/Radio), dan staat de volumebar op zo'n 10% wat genoeg is voor achtergrondgeluid. Vergeleken met muziek/radio luisteren is nog geen 50% volume nodig t.o.v. tv kijken.

Iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen of wat de oorzaak hiervan is?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Hallo,

Het beste is dat je het volume van je decoder op maximum zet via de bijgeleverde afstandsbediening. Het volume van de playbar regel je via de app of de afstandsbediening van je tv. Aangezien de bronnen van je muziek (streaming,NAS,...) en tv geluid via verschillende kanalen komt, kan het zijn dat het volume van je telenet of belgacom decoder veel te stil staat. Dus gewoon het decordergeluid op maximum zetten en het probleem is opgelost.
Dank je voor de tip echter voorheen had ik dit probleem niet maar wel dezelfde configuratie. Er is niets veranderd aan de hardware.

Daarnaast aangezien het geluid via mijn Sonos Playbar loopt is het geluid van mijn TV uitgeschakeld (kan niet anders worden ingesteld) Geluid van de Horizon UPC decoder kun je zover ik heb kunnen achterhalen niet seperaat aanpassen. Deze is namelijk zover ik kan achterhalen gekoppeld aan TV.

Geluid van decoder zou alleen maar TV geluid aanpassen. Mijn probleem betreft het wisselende verschil tussen muziek luisteren (via internet > playbar) en film/serie kijken (NAS > TV). Decoder speelt geen rol in beiden situaties.

Als ik dan jouw tip in zijn algemeenheid overneem dan zou ik zeggen dat er in Sonos instellingen een verschil zou kunnen zijn tussen video- en muziekstreams en als ik dan het volume ergens zou moeten kunnen aanpassen dat daar de oplossing gezocht kan worden. Helaas zie ik niks in de instellingen.

Iemand die hier meer over weet?
Reputatie 3
Badge +2
Er is geen aparte volume instelling voor streaming geluid of geluid via de optische ingang, je zult het hier in de bron moeten zoeken, wellicht in de uitvoer van je TV naar de Playbar of van je NAS naar de TV.