Beantwoord

Tv geluid over de beam

  • 11 November 2018
  • 3 reacties
  • 2663 Bekeken

Goede avond allemaal.

Ik heb vandaag een nieuwe tv gekocht (Philips 75pus7803/12) en een sonos beam,2x sonos 5 en een sub.

Ik krijg muiziek uit de beam en heb de 2 vijven als surroundgeluid gekoppeld alleen als ik de optische kabel verloop naar HDMI aansluit op de beam gebeurt er niks.
Als ik de HDMI van de beam aan sluit op de tv is al het geluid weg.
Alle HDMI uitgangen zijn arc en bij een staat arc/mhl 5v 900mA.

Kan iemand mij helpen wat ik fout doe?

Hartelijke dank vast.
icon

Beste antwoord door Tim S 13 November 2018, 11:11

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 2
Badge +2
Voor de beeldvorming; waarom sluit je een verloop optisch/hdmi aan terwijl je de Beam rechtstreeks met hdmi aansluit op de tv? Heb je al geprobeerd als de optische kabel losgekoppeld is en dus alleen hdmi? Kun je in de instellingen van de tv vinden welke van de hdmi-aansluitingen ARC is?
Dat verloochenen leek mij wel handig dan heb ik weer een extra ingang op de tv over voor de rest van de apparaten.
Ik heb de beam ook rechtstreeks op de tv aangesloten via zijn eigen HDMI kabel.
Alle porten zijn arc op de tv maar er komt geen geluid uit
Reputatie 7
Badge +2
Controleer graag of de Philips zijn instellingen goed staan.

Enable ARC: Open your Philips TV's Installation menu→ Select Preferences→ Turn on Master EasyLink→ Turn on HDMI-ARC.

Mogelijk moet je ook kiezen welke ARC poort je wilt gebruiken als er meerdere aanwezig zijn op een TV.
Als dit allemaal nog steeds niet wilt werken, dan ben ik benieuwd of de Beam wel geluid geeft als deze op een andere bron word aangesloten. (bijv andere TV, of rechtstreeks via optische convertor op de TV-decoder)