Vraag

TV afstandsbediening koppelen werkt niet aan Sonos Arc

  • 11 November 2020
  • 4 reacties
  • 1951 Bekeken

Goedemorgen,

 

Na aantal dagen het internet en hier de community af te speuren niet de oplossing tegen gekomen op mijn probleem.

Ik heb sinds een week een nieuwe Sony SmartTV. En wil hiervan de afstandsbediening koppelen aan mijn Sonos Arc. Het is 1 keer gelukt, maar de volgende dag werkte die niet meer op de Sonos. 

Verschillende malen opnieuw geprobeerd toe te voegen, maar de Sonos (app) herkent afstandsbediening niet. 

Als ik de batterijen uit en weer in de afstandsbediening doe dan lukt het om de volume up in te drukken en herkent de Sonos (app) deze. Ook als ik de volume in de koppeling blijf indrukken gaat de Arc harder, Maar direct daarna werkt die niet meer. En lukt koppelen ook niet meer. 

Batterijen (ondanks dat deze nieuw bij de afstandsbediening zijn geleverd) al vervangen om dit uit te sluiten. 

Afstand uitgesloten, te ver, te dichtbij, geen resultaat. 

Sonos Arc van de stroom afgehaald en opnieuw gestart ook geen resultaat. 

Andere verstoringen uitgesloten. 

Iedere andere afstandsbediening in huis wordt wel herkend. Maar deze worden ergens anders in huis gebruikt dus niet praktisch om deze speciaal voor de Arc beneden te houden. 

Wie heeft de oplossing?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7

Niet een oplossing voor je probleem, maar eerst maar eens een tegenvraag: waarom wil je je afstandsbediening koppelen aan de Arc?

Ter toelichting: de Arc werkt het best via HDMI-eARC, evt. HDMI-ARC. Als je hem op zo'n aansluiting van je TV zet, dan zou de TV (via het HDMI-CEC-protocol) de Sonos Arc moeten aansturen. Een koppeling van de Arc met je afstandsbediening is dan dus helemaal niet nodig. Enkel als je de Arc optisch aansluit (maar je hebt én een nieuwe TV met (e)ARC én je zou dan geen Atmos krijgen) moet je de ab koppelen met de Arc.

De Arc zit aangesloten op de eARC aansluiting. 

De afstandsbediening wil ik aansluiten voor de volume van als ik muziek afspeel.

Er is verder geen enkele andere reden om de a.b. te koppelen.

Deze optie is ook wat er in de handleiding staat waarvoor dit is. En ook in de app wordt dit aangegeven om het volume van de Arc er mee te kunnen bedienen.

Reputatie 7

Ah, right - als de TV niet aan staat bijvoorbeeld. Dat doe ik altijd via voice of de app. Ik heb geen ervaring met hoe zo'n “dubbele bediening” (als de TV aan staat zowel via HDMI-CEC als via de ab) werkt en of dat evt. problemen oplevert..

Inderdaad als de TV uit staat.

Vind het prettiger met een afstandsbediening.

Maar zoals aangegeven werkt het met ieder andere afstandsbediening, behalve die van de nieuwe TV.

En dat vind ik behoorlijk frustrerend, omdat ik er niet uit kom waar het aan ligt.